Správné držení psacích potřeb u dětí předškolního věku
Abstrakt
Tématem bakalářské práce je správné držení psacího náčiní. Je to jeden ze základních pracovních návyků, který u dětí předškolního věku učitelé vytváří, posilují a automatizují jej. Cílem práce bude vypracovat zásobník činností a aktivit s využitím materiálů a her využitelných pro vyvození a fixaci správného úchopu psacího náčiní. Teoretická část se zabývá obecným motorickým vývojem dítěte předškolního věku. Dále se zaměřuje na postup, který předchází správnému úchopu a následně i úchopu samotnému. Zabývá se také lateralitou a s ní spojeným leváctvím. V závěru teoretické části se definuje školní zralost a připravenost v oblasti rozvoje grafomotoriky. Praktická část shrnuje výsledky dotazníkového šetření, na jehož podkladě vznikl zásobník činností. Ten byl doplněn činnostmi získanými z publikací, internetových zdrojů a jiných zdrojů.