Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLietavcová, Martina
dc.contributor.authorBeránková, Tereza
dc.date.accessioned2024-03-12T09:56:36Z
dc.date.available2024-03-12T09:56:36Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-03-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44356
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je správné držení psacího náčiní. Je to jeden ze základních pracovních návyků, který u dětí předškolního věku učitelé vytváří, posilují a automatizují jej. Cílem práce bude vypracovat zásobník činností a aktivit s využitím materiálů a her využitelných pro vyvození a fixaci správného úchopu psacího náčiní. Teoretická část se zabývá obecným motorickým vývojem dítěte předškolního věku. Dále se zaměřuje na postup, který předchází správnému úchopu a následně i úchopu samotnému. Zabývá se také lateralitou a s ní spojeným leváctvím. V závěru teoretické části se definuje školní zralost a připravenost v oblasti rozvoje grafomotoriky. Praktická část shrnuje výsledky dotazníkového šetření, na jehož podkladě vznikl zásobník činností. Ten byl doplněn činnostmi získanými z publikací, internetových zdrojů a jiných zdrojů.cze
dc.format73 s.
dc.format73 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectÚchop; motorický vývoj; předškolní věk; zásobník činnostícze
dc.subjectGrip; motor sklil; pre-school age; list of activitieseng
dc.titleSprávné držení psacích potřeb u dětí předškolního věkucze
dc.title.alternativeThe proper way of holding writing accessories regarding pre-school childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61103
dc.description.abstract-translatedThe main aim of this bachelor thesis is the right form of holding writing accessories. Teachers nurture and automatize this base habit necessary for primary education in the pre-school years. The outcome of this thesis is to develop a list of activities based on games with which fixation of this habit, right grip, and development of fine motor skills can be achieved. The theoretical part focuses on general motor skill development concerning the children of pre-school years. Moreover, specifically, it deals with the approach which then leads to the grip, and after comes the correctness of the grip. Furthermore, it delves into the problem of laterality and leftism. The outcome of the theoretical part is the definition that postulates whether the advancement in writing motor skills is sufficient. The practical part summarises the results of the questionnaire which is then used as the base for the list of educational activities mentioned above. This list is also completed with the information acquired from vocational publications, internet sources, and other repositories.eng
dc.date.accepted2021-04-19
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVáchová, Alena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam