dc.contributor.advisor | Lietavcová, Martina | |
dc.contributor.author | Beránková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:56:36Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:56:36Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44356 | |
dc.description.abstract | Tématem bakalářské práce je správné držení psacího náčiní. Je to jeden ze základních pracovních návyků, který u dětí předškolního věku učitelé vytváří, posilují a automatizují jej. Cílem práce bude vypracovat zásobník činností a aktivit s využitím materiálů a her využitelných pro vyvození a fixaci správného úchopu psacího náčiní. Teoretická část se zabývá obecným motorickým vývojem dítěte předškolního věku. Dále se zaměřuje na postup, který předchází správnému úchopu a následně i úchopu samotnému. Zabývá se také lateralitou a s ní spojeným leváctvím. V závěru teoretické části se definuje školní zralost a připravenost v oblasti rozvoje grafomotoriky. Praktická část shrnuje výsledky dotazníkového šetření, na jehož podkladě vznikl zásobník činností. Ten byl doplněn činnostmi získanými z publikací, internetových zdrojů a jiných zdrojů. | cze |
dc.format | 73 s. | |
dc.format | 73 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Úchop; motorický vývoj; předškolní věk; zásobník činností | cze |
dc.subject | Grip; motor sklil; pre-school age; list of activities | eng |
dc.title | Správné držení psacích potřeb u dětí předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | The proper way of holding writing accessories regarding pre-school children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 61103 | |
dc.description.abstract-translated | The main aim of this bachelor thesis is the right form of holding writing accessories. Teachers nurture and automatize this base habit necessary for primary education in the pre-school years. The outcome of this thesis is to develop a list of activities based on games with which fixation of this habit, right grip, and development of fine motor skills can be achieved. The theoretical part focuses on general motor skill development concerning the children of pre-school years. Moreover, specifically, it deals with the approach which then leads to the grip, and after comes the correctness of the grip. Furthermore, it delves into the problem of laterality and leftism. The outcome of the theoretical part is the definition that postulates whether the advancement in writing motor skills is sufficient. The practical part summarises the results of the questionnaire which is then used as the base for the list of educational activities mentioned above. This list is also completed with the information acquired from vocational publications, internet sources, and other repositories. | eng |
dc.date.accepted | 2021-04-19 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Váchová, Alena | |