ZNALOST TŘÍDĚNÍ ODPADU U DĚTÍ V MŠ
Abstrakt
Bakalářská práce je zaměřena na zjištění znalostí dětí v oblasti třídění odpadu. Hlavním cílem práce je porovnání povědomí dětí z vesnické a městské mateřské školy o existenci recyklovatelných materiálů, kontejnerů na tříděný odpad a možnosti jejich dalšího využití. Teoretická část se sestává z rešerše vybrané literatury a specifikace jednotlivých termínů souvisejících s problematikou environmentální výchovy. Dále popisuje specifikace dítěte v předškolním věku. Další kapitola je věnována druhům odpadů a jejich následným zpracováním. Praktická část se skládá z kvalitativního výzkumu ve formě řízeného hloubkového rozhovoru s vedoucími pedagogy zvolených tříd v každé z obou typů mateřských škol. V neposlední řadě je navržen týdenní plán na toto téma. Na závěr této části byla provedena činnost přímo v mateřských školách s dětmi vedená studentkou. Aktivita spočívá v roztřídění přineseného čistého odpadu do krabic označených příslušnou barvou.