Pěstování matematické gramotnosti v rodině
Abstrakt
Cílem této bakalářské práce je předložit a částečně ověřit možnosti spolupráce mateřské školy s rodinou při pěstování matematické pregramotnosti u dětí předškolního věku. Teoretická část se zaměřuje na definování pojmu matematická pregramotnost, vymezení v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání, základní matematické představy a cíle. V druhé části se věnuje dvěma ústředním aktérům, podílejících se na výchově a vzdělávání dítěte: mateřské škole a rodině a jejich vzájemné spolupráci. Neopomíjí ani vývoj spolupráce v historickém kontextu a význam a přínos komunikace. Obsahem praktické části je výzkum, vedoucí ke zjištění názorů a znalostí rodičů pomocí rozhovorů a dotazníků a v druhé části je na základě zjištěných informací navržena nová forma spolupráce rodičů s mateřskou školou a náměty na aktivity, vedoucí k rozvoji matematických představ.