dc.contributor.advisor | Hošpesová, Alena | |
dc.contributor.author | Dejmková, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:56:42Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:56:42Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-03-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44359 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je předložit a částečně ověřit možnosti spolupráce mateřské školy s rodinou při pěstování matematické pregramotnosti u dětí předškolního věku. Teoretická část se zaměřuje na definování pojmu matematická pregramotnost, vymezení v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání, základní matematické představy a cíle. V druhé části se věnuje dvěma ústředním aktérům, podílejících se na výchově a vzdělávání dítěte: mateřské škole a rodině a jejich vzájemné spolupráci. Neopomíjí ani vývoj spolupráce v historickém kontextu a význam a přínos komunikace. Obsahem praktické části je výzkum, vedoucí ke zjištění názorů a znalostí rodičů pomocí rozhovorů a dotazníků a v druhé části je na základě zjištěných informací navržena nová forma spolupráce rodičů s mateřskou školou a náměty na aktivity, vedoucí k rozvoji matematických představ. | cze |
dc.format | 69 s. | |
dc.format | 69 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | matematická pregramotnost | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | spolupráce | cze |
dc.subject | mathematical pre-literacy | eng |
dc.subject | nursery school | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | cooperation | eng |
dc.title | Pěstování matematické gramotnosti v rodině | cze |
dc.title.alternative | Cultivation of mathematical literacy in family settings | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 61163 | |
dc.description.abstract-translated | The main aim of this bachelor thesis is to show and verify possibilities how nursery school cooperate with families during cultivating mathematical pre-literacy of pre-school children. In the theoretical part there is described a definition of mathematical pre-literacy and its delimitation in curriculum document for pre-school education. There is also a basic mathematical concept and goals. The second part of theoretical part deals with nursery school and family and its mutual cooperation which has a very important impact in ubringing and education of children. The bachelor thesis also shows a development of cooperation in the historical context and an importance and a benefit of communication. The practical part deals with survey which is focused on opinions and knowledge of parents. For the research were used interviews and questionary. Based on this gained informations was suggested a new form cooperation between family and nursery school and made activities which help with mathematical progress. | eng |
dc.date.accepted | 2021-04-20 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Waldaufová, Petra | |