Robot NAO jakožto nástroj na procvičování matematických dovedností
Abstrakt
Má bakalářská práce se zabývá využitím robota Nao pro procvičování matematických dovedností ve skupině žáků 1. stupně základní školy. Robot pomocí svého hlasového výstupu dává dětem matematické příklady a jejich správnou či nesprávnou hlasovou odpověď odměňuje odpovídající reakcí. Příklady procvičují sčítání, odčítání, násobení a dělení.
Tento program je cílený k procvičování nejen jedné konkrétní matematické operace, ale také všech typů příkladů v náhodném sledu za sebou. Příklady jsou tvořeny tak, aby dítě bylo schopno je spočítat zpaměti v krátkém časovém intervalu. Hlasový výstup je přizpůsoben, aby byl pro dětskou cílovou skupinu zajímavý, případně doprovázený pohybovou aktivitou, která dítě zaujme a zpříjemní procvičování. Robot je schopen identifikovat ve svém okolí lidské tváře a na základě toho pokládat příklady konkrétním lidem.
V teoretické části práce jsou popsáni existující výukoví roboti a robotické hračky, které jsou využitelné ve výuce předmětů jiných než informatika. Praktická část se zabývá tvorbou programu.