Vliv rozvodu na sociální chování dítěte v mateřské škole z pohledu předškolního pedagoga
Abstrakt
Téma bakalářské práce nabízí souhrn informací o rozvodu v obecné rovině, specifika
vývoje dítěte předškolního věku, jeho chování a prožívání, informace o problémovém
chování a psychologických aspektech dopadu rozpadu rodiny na děti zejména
předškolního věku. Empirická část je koncipována kvalitativně. Je v ní provedena
analýza polostrukturovaných rozhovorů vedených s učitelkami mateřských škol.
Rozhovory jsou zaměřeny na jejich zkušenosti se změnami chování dětí rozvádějících se
rodičů a jestli tyto změny mohou pozitivně ovlivňovat v prožívání těchto dětí v
mateřské škole. Poznatky z rozhovorů mají za cíl zjistit, jaké změny v potřebách a
chování dítěte pedagogové vnímají v období rozvodu jeho rodičů, nebo v
porozvodovém období a jak pracují s těmito dě tmi. Pedagožky z výzkumného souboru
vnímají změny v prožívání a chování dětí v době rozvodu nebo po rozvodu rodičů.