dc.contributor.advisor | Štefánková, Zuzana | |
dc.contributor.author | Bláhová, Zdeňka | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:57:08Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:57:08Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44371 | |
dc.description.abstract | Téma bakalářské práce nabízí souhrn informací o rozvodu v obecné rovině, specifika
vývoje dítěte předškolního věku, jeho chování a prožívání, informace o problémovém
chování a psychologických aspektech dopadu rozpadu rodiny na děti zejména
předškolního věku. Empirická část je koncipována kvalitativně. Je v ní provedena
analýza polostrukturovaných rozhovorů vedených s učitelkami mateřských škol.
Rozhovory jsou zaměřeny na jejich zkušenosti se změnami chování dětí rozvádějících se
rodičů a jestli tyto změny mohou pozitivně ovlivňovat v prožívání těchto dětí v
mateřské škole. Poznatky z rozhovorů mají za cíl zjistit, jaké změny v potřebách a
chování dítěte pedagogové vnímají v období rozvodu jeho rodičů, nebo v
porozvodovém období a jak pracují s těmito dě tmi. Pedagožky z výzkumného souboru
vnímají změny v prožívání a chování dětí v době rozvodu nebo po rozvodu rodičů. | cze |
dc.format | 49 s. (74 znaků) | |
dc.format | 49 s. (74 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | rozvod | cze |
dc.subject | dítě v předškolním věku | cze |
dc.subject | potřeby | cze |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | divorce | eng |
dc.subject | pre-school aged child | eng |
dc.subject | needs | eng |
dc.title | Vliv rozvodu na sociální chování dítěte v mateřské škole z pohledu předškolního pedagoga | cze |
dc.title.alternative | The effect of divorce on child´s social behavior in the kindergarden from the perspective of preschool teacher. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 61202 | |
dc.description.abstract-translated | The topic of this Bachelor thesis
offers a summar y of information concerning divorce in
general, the specificics of development of a pre school aged child, his behavior and
coping ability, information about problematic demeanor and psychological aspects of
broken family and its influence on children, esp ecially those of a pre school age. The
empiric part is constructed rather qualitatively. It consists of an analysis, that has been
completed based on half structured interviews, in which the answers were provided by
kindergarten teachers. Those interviews are focused on their experiences with possible
changes of behavior regarding kids, whose parents are going through a divorce, and
the question if these shifts of demeanor may positively affect the conduct of kids in
kindergarten. Attainments gained from th ese dialogues aim to find out, what changes
in terms of needs and behavior of one child are the pedagogues exposed to during or
after the process of his parents' divorce and how they cooperate with these children.
The pedagogues report kids do change the w ay of carrying themselves, after or
throughout their parents' marriage divorce. | eng |
dc.date.accepted | 2021-09-02 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Habrdová, Kateřina | |