Předmatematická gramotnost v prostředí mateřské školy zřízené dle § 16 odstavce 9 zákona č. 561/2004 Sb.
Abstrakt
Cílem bakalářské práce je vytvoření manuálu pro rozvoj předmatematických představ u dětí s mentálním postižením, které navštěvují mateřskou školu zřízenou dle § 16 odstavce 9 školského zákona. Teoretická část se zabývá mentálním postižením, charakteristikou vývoje dítěte předškolního věku, charakteristikou dítěte s různými stupni mentálního postižení v předškolním věku, výchovou a vzděláváním dětí s mentálním postižením a předmatematické
představy. V praktické části měl být použit kvalitativní výzkum a metoda zúčastněného pozorování. Kvůli epidemii COVID-19 a uzavření mateřských škol nemohl být manuál vyzkoušen v praxi, jak bylo zamýšleno. Manuál byl alespoň doplněn o poznámky speciálního pedagoga pracujícího v mateřské škole zřízené dle § 16 odstavce 9 školského zákona.