Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHavlisová, Helena
dc.contributor.authorJirků, Lenka
dc.date.accessioned2024-03-12T09:57:19Z
dc.date.available2024-03-12T09:57:19Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-03-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44380
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá otázkou podílu Rané péče v kontextu integrace vstupu dítěte se zdravotním postižením/znevýhodněním do mateřské školy. V práci se zabývám hledáním odpovědí na dvě základní výzkumné otázky, tj. Jakou roli sehrává Raná péče při vstupu dítěte do mateřské školy z pozice rodiny? Jaký je přínos Rané péče pro mateřskou školu v době přijetí dítěte se zdravotním postižením/znevýhodněním? Práce je rozdělena do dvou částí, v teoretické části je popsán koncept rané péče, její cíle, metody a formy práce. Dále se zde zabývám je podán popis dítěte v období předškolního věku, a zároveň popis tří skupin dětí se zdravotním postižením/znevýhodněním. Praktická část je zpracována na podkladě kvalitativního výzkumu, za použití polostrukturovaného rozhovoru. Šetření se účastnily tři skupiny respondentů. První skupinu představoval pracovník konkrétní spolupracující Rané péče. Druhou skupinu respondentů tvořili tři rodiče dětí se zdravotním postižením/znevýhodněním a poslední rozhovory poskytli pracovníci (ředitelka, učitelky a asistentka) tří mateřských škol. Z výzkumu vyplynula důležitost a přínos Rané péče, která rodinám poskytuje psychosociální podporu, dětem pomáhá v jejich rozvoji a začlenění se. Pro mateřské školy má přínos zejména pochopení potřeb dítěte a jeho metodické vedení.cze
dc.format60 s. (129 582 znaků)
dc.format60 s. (129 582 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectraná péčecze
dc.subjectdítěcze
dc.subjecthendikepcze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectpomoccze
dc.subjectpodporacze
dc.subjectearly careeng
dc.subjectchildeng
dc.subjecthandicapeng
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectkindergarteneng
dc.subjecthelpeng
dc.subjectsupporeng
dc.titleÚloha rané péče v přípravě dítěte s postižením na vstup do mateřské školycze
dc.title.alternativeTHE ROLE OF EARLY CARE IN PREPARING A CHILD WITH DISABILITIES FOR ENTRY TO KINDERGARTENeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61241
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with the question of sharing early care, in the context of integration, which involves the entrance of a child with a disability and/or disadvantage into kindergarten. In this thesis I deal with finding the answers to two basic research questions, ie. From the family position, what role does early care play when a child enters into kindergarten? At the time of the child's admission with a disability and/or disadvantage, what is the benefit of early care for the kindergarten? The work is divided into two parts. The theoretical part describes the concept of early care, its goals, methods and forms of work. I also address the description of a child in the period of their preschool age, as well as a description of three groups of children with disabilities and/or disadvantages. The practical part is based on qualitative research, using a semi-structured interview. Three groups of respondents took part in the research. The first group was represented by an employee who specifically works with early care. The second group of respondents consisted of three parents of children who have either disabilities and/or disadvantages. The last interviews were provided by staff of three kindergartens - headmistresses, teachers and assistants. The research revealed the importance and benefits of early care, which provides psychosocial support to the families. It helps children in their development and integration. For kindergartens, understanding the needs of the child and their methodical guidance is especially beneficial.eng
dc.date.accepted2021-04-20
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMalinovská, Olga


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam