dc.contributor.advisor | Bílková, Zuzana | |
dc.contributor.author | Pivničková, Eva | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:57:30Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:57:30Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44388 | |
dc.description.abstract | Práce s názvem "Všeobecné povědomí žáků střední školy o krizích a jejich možném řešení" se v teoretické části zabývá obecnou charakteristikou krizí, možnými příčinami, průběhem a možnostmi překonání krizí. Dále se zaměřuje na neformální pomoc v krizi a odbornou pomoc v krizi. V poslední části teoretického bloku se práce věnuje krizím, principům a zásadám krizové intervence u dospívajících. Pro vyhotovení teoretické části bylo použito studium odborné literatury, následné strukturování a vyhotovení bakalářské práce.
Pro praktickou část byl zvolen za cíl zjistit za pomoci dotazníku povědomí žáků středních škol o krizích během života, o volbě nejčastějšího způsobu řešení a o znalosti organizací a odborníků, které by v případě potřeby využili. Tento výzkumný cíl byl realizován v rámci Střední odborné školy Litvínov-Hamr. Nejprve se uskutečnil předvýzkum, a to konkrétně konzultací s výchovnou poradkyní této školy, na základě, kterého došlo ke stanovení výzkumných předpokladů. Pro účely vyhotovení praktické části byla použita metoda empirického výzkumu, která je zaměřená na sběr a analýzu výzkumných dat. Data byla získána pomocí dotazníkové metody, formou uzavřených otázek, a k jejich vyhodnocení sloužila metoda kvantitativního zpracování. Výskyt jednotlivých typů odpovědí byl zachycen v absolutních počtech a v procentech, následně byly výsledky graficky zpracovány. Na závěr bylo popsáno a vysvětleno rozdílné chápání pojmu krize a výběr pomoci při řešení krizových situací u studentů maturitního a učebního oboru na střední škole. | cze |
dc.format | 56 s. (12 206 znaků) | |
dc.format | 56 s. (12 206 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Krize; krizová intervence; povědomí žáků středních škol o krizích; možné řešení krizí | cze |
dc.subject | Crisis; crisis intervention; awareness of high school students about crises; possible crisis solutions | eng |
dc.title | Všeobecné povědomí žáků střední školy o krizích a jejich možném řešení | cze |
dc.title.alternative | The general awareness of high school students about crises and their possible solutions | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 61274 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis named "The general awareness of high school students about crises and their possible solutions" deals in its theoretical part with general characteristics of the crisis, possible causes, course and possibilities of overcoming crises. Further it focuses on the informal assistance in crisis and training one. In the last part of the theoretical block the thesis is devoted to the crises, principles and theorems of crisis intervention in adolescents.The study of professional literature followed by structuring and completion of the Bachelor´s thesis was used to make the theoretical part.
For the practical part the aim was to find out using a questionnaire the awareness of high school students about crises during life, about the choice of the most common solution and the knowledge of organizations and experts, which would use if necessary. This research goal was realized within the Secondary Vocational School Litvínov - Hamr. First, a preliminary research was carried out, specifically in consultation with the school´s educational counselor, on the basis of which the research preconditions were determined. For the purpose of making the practical part, the method of empirical research was used, which is focused on the collection and analysis of research data. Data were obtained using questionnaire method - in the form of closed questions and the method of quantitative processing was used to evaluate them. The occurrence of individual types of answers was captured in absolute numbers and in percentages, then the results were registered in the graphical proccesing. Finally, a different understanding of the concept of crisis was described and explained, and the choice of helping to solve crisis situations for students of graduation field and apprenticeship at high school. | eng |
dc.date.accepted | 2021-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Plachá, Veronika | |