Přínos pohádek pro předškolní děti
Abstrakt
Tématem bakalářské práce je Přínos pohádek pro předškolní děti. Cílem práce je zjistit, jak děti vnímají poselství v jednotlivých pohádkách. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole se zabývám pohádkou, její definicí, vývojem, druhy a jejími motivy. Druhá kapitola se zabývá přínosem pohádek pro předškolní dítě, zejména pak tím, jak pohádky chápe a vnímá. Za tímto účelem jsem rozebrala čtyři klasické pohádky, kde jsem zmínila jejich psychologický význam pro dítě předškolního věku. Ve třetí kapitole připomínám předškolní věk jako start k budoucímu čtenářství. Praktická část obsahuje návrh a realizaci týdenního projektu dvou pohádek: Červenou Karkulku a Perníkovou chaloupku. Při realizaci jsem zjišťovala, jaká poselství v pohádkách děti vnímají.