Podpora rozvoje prosociálního chování ve školní družině
Abstrakt
Předmětem této bakalářské práce je sestavení krátkodobého programu her a aktivit pro podporu a rozvoj prosociálního chování v prostředí školní družiny a jeho evaluace vzhledem k vytyčeným cílům. Práce je členěna do kapitol, z nichž první je věnovánateoretickým východiskům, stručně objasňuje pojem prosociální chování a s ním spojený pojem empatie. V dalších kapitolách se práce věnuje metodice tvorby programu a obecné charakteristice programu, charakteristice cílové skupiny, tedy dětí mladšího školního věku a metodám práce, které jsou použity v programu. V navazující části je již popisován samotný program, jeho harmonogram, organizace, uspořádání lekcí podle
jejich témat a dílčích cílů. Následně je popsán průběh lekcí a konkrétní herní aktivity vybrané pro splnění určeného cíle, otázky hodnotové reflexe a jsou uvedeny příklady zhodnocení celých lekcí dětmi. Poslední kapitoly jsou věnovány evaluaci programu a jeho subjektivnímu zhodnocení pohledem zúčastněných pedagogů vzhledem k vytyčeným cílům programu.