dc.contributor.advisor | Laibrt, Lukáš | |
dc.contributor.author | Stibor, Lukáš | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:58:54Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:58:54Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44441 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na pozici sociálního pedagoga ve školním prostředí a s tím spojené řešení sociopatologických jevů. Cílem práce je přinést informace o působení sociálního pedagoga na ZŠ a náhled na praxi v řešení vybraných sociopatologických jevů, jako je šikana, návykové látky a krádeže, jenž se vyskytují ve školním prostředí druhého stupně ZŠ.
Teoretická část se zaměřuje na legislativní a teoretické vymezení, kompetence,
osobnostní předpoklady a oblasti, ve kterých se sociální pedagog ve školním prostředí pohybuje. Dále následují vybrané sociopatologické jevy, o nichž jsou zde obsaženy základní informace, fáze a příčiny.
V praktické části je použit kvalitativní výzkum, který zahrnuje celkem pět rozhovorů
s respondenty o vybraných sociopatologických jevech, primární prevenci a pozici
sociálního pedagoga v českém školství. Z toho jsou tři běžní pedagogové, kteří jsou na svých základních školách v Prachaticích současně metodiky prevence. Další dva
rozhovory jsou se sociálními pedagogy, kteří působí na základních školách v Českých
Budějovicích. | cze |
dc.format | 87 s. (137 696 znaků) | |
dc.format | 87 s. (137 696 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | sociální pedagog | cze |
dc.subject | sociopatologické jevy | cze |
dc.subject | šikana | cze |
dc.subject | návykové látky | cze |
dc.subject | krádeže | cze |
dc.subject | prevence | cze |
dc.subject | Social pedagogue | eng |
dc.subject | sociopathological phenomena | eng |
dc.subject | bullying | eng |
dc.subject | addictive substances | eng |
dc.subject | robberies | eng |
dc.subject | prevention | eng |
dc.title | Role sociálního pedagoga při řešení sociopatologických jevů ve školním prostředí | cze |
dc.title.alternative | The role of social educator in solving socially pathological phenomena in school environment | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 61468 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis is focused on the position of a social pedagogue in a school
environment and on dealing with sociopathological phenomena connected with it. The
goal of this thesis is to bring information about work of social pedagogue in elementary school and to bring an overview of practice in dealing with chosen sociopathological phenomena, such as bullying, addictive substances, robberies, which occur in a school environment of second level of elementary school.
The theoretical part focuses on legislative definition, competence, personal
prerequisites and on areas, which the social pedagogue works in in the school
environment. Following are chosen sociopathological phenomena, included are basic
information about them, their phases and their causes.
Qualitative research, which includes five interviews with respondents about chosen
sociopathologicel phenomena, primary prevention and about position of social
pedagogue in Czech education system, is used in the practical part. Out of these five respondents, three are common teachers, who, at their schools in Prachatice, are prevention methodologists. Two of the interviews are with social pedagogues, who work at elementary schools in České Budějovice. | eng |
dc.date.accepted | 2021-08-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zu-SVu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Procházka, Miroslav | |