Interakce dítě a pes aneb chlupatá pomoc dětem
Abstrakt
Bakalářská práce se snaží ukázat canisterapii jako prospěšnou metodu sociální terapie
za pomoci psa. V teoretické části se práce zaměřuje na děti se specifickými potřebami,
charakteristiku daného postižení a zároveň vhodné interakce dítěte a psa. Jsou zde
uvedeny činnosti přímo pro danou specifickou poruchu za přítomnosti a pomoci psa.
Praktická část práce je zaměřena na rozhovory s canisterapeutickými pracovníky, během
nichž byly zjišťovány informace o práci s dětmi se specifickými potřebami a psem, a na
rozhovory s učitelkami mateřských škol ohledně vhodnosti a přínosu psa v mateřské
škole. K doplnění výzkumného šetření byla použita anketa zjišťující informovanost
veřejnosti o canisterapii. Závěr práce je tvořen aktivitami pro interakci dítěte se
specifickými potřebami a psa.