dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | |
dc.contributor.author | Čechová, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:59:56Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:59:56Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44483 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se snaží ukázat canisterapii jako prospěšnou metodu sociální terapie
za pomoci psa. V teoretické části se práce zaměřuje na děti se specifickými potřebami,
charakteristiku daného postižení a zároveň vhodné interakce dítěte a psa. Jsou zde
uvedeny činnosti přímo pro danou specifickou poruchu za přítomnosti a pomoci psa.
Praktická část práce je zaměřena na rozhovory s canisterapeutickými pracovníky, během
nichž byly zjišťovány informace o práci s dětmi se specifickými potřebami a psem, a na
rozhovory s učitelkami mateřských škol ohledně vhodnosti a přínosu psa v mateřské
škole. K doplnění výzkumného šetření byla použita anketa zjišťující informovanost
veřejnosti o canisterapii. Závěr práce je tvořen aktivitami pro interakci dítěte se
specifickými potřebami a psa. | cze |
dc.format | 58 s. (93 166 znaků) | |
dc.format | 58 s. (93 166 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | specifické potřeby | cze |
dc.subject | dítě | cze |
dc.subject | pes | cze |
dc.subject | canisterapie | cze |
dc.subject | interakce | cze |
dc.subject | specific needs | eng |
dc.subject | child | eng |
dc.subject | dog | eng |
dc.subject | canis therapy | eng |
dc.subject | interactions | eng |
dc.title | Interakce dítě a pes aneb chlupatá pomoc dětem | cze |
dc.title.alternative | Interaction baby and dog or furry help to children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 62016 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis aims to present canis therapy as a beneficial method of social
therapy with the help of a dog. The theoretical part of the thesis focuses on children
with specific needs, characteristics of their disabilities and on suitable interactions
between the child and the dog. The listed activities are intended directly for the specific
disability in the presence and assistance of the dog. The practical part of the work is
focused on interviews with canis therapy workers, on information about working with
children with specific needs and the dog, and on interviews with kindergarten teachers
about the suitability and benefits of the dog in kindergarten. To supplement the
research, a survey was used to find out the awareness of canis therapy among the
general public. The conclusion of the work lists activities for the interaction of the child
with specific needs and the dog. | eng |
dc.date.accepted | 2021-04-20 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Plachá, Veronika | |