Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKučera, Dalibor
dc.contributor.authorRežná, Michaela
dc.date.accessioned2024-03-12T10:00:14Z
dc.date.available2024-03-12T10:00:14Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-07-08
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44493
dc.description.abstractBakalářská práce mapuje problematiku sebepojetí nadaných dětí. Teoretická část se zabývá pojmem nadání, charakteristikami nadaných jedinců, jejich vyhledáváním a vzděláváním a také tématem sebepojetí. Empirická část uvádí výsledky smíšeného výzkumu realizovaného v období od listopadu do prosince roku 2020. Sběr dat probíhal pomocí Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti dětí (SPAS) a polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný soubor tvořili žáci 3. až 5. tříd, kvantitativní část výzkumu zahrnovala odpovědi 36 respondentů, kvalitativní část výzkumu zpracovávala rozhovory s 10 informátory. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo porovnat školní sebepojetí nadaných dětí vzdělávaných ve třídách zřízených speciálně pro tyto žáky se školním sebepojetím nadaných dětí začleněných do běžných tříd. Výsledky kvantitativní části výzkumu neodhalily signifikantní rozdíly mezi školním sebepojetím těchto dvou skupin. Kvalitativní část výzkumu však poukázala na několik rozdílů mezi nadanými dětmi ze speciálních a běžných tříd, a to v oblasti sociálních vztahů v kontextu školy.cze
dc.format86 s.
dc.format86 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnadané děticze
dc.subjectspeciální a běžné třídycze
dc.subjectškolní sebepojetícze
dc.subjectgifted childreneng
dc.subjectspecial and regular classeseng
dc.subjectacademic self-concepteng
dc.titleŠkolní sebepojetí u nadaných dětí ve speciálních a běžných třídáchcze
dc.title.alternativeAcademic self-concept of gifted children in special and regular classeseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag62162
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis aims to map self-concept of gifted children. The theoretical part deals with the term of giftedness, characteristics of gifted individuals, their identification and education and it also deals with the topic of self-concept. The empirical part presents the results of mixed research, which was carried out since november to december 2020. The data were collected using czech version of SPAS (Students' Perception of Ability Scale) and semi-structured interviews. The research sample consisted of pupils attending 3rd to 5th grade, the quantitative part of the research included responses of 36 respondents, the qualitative part of the research analysed interviews with 10 informants. The main aim of the research was to compare academic self-concept of gifted children educated in classes established specially for them with academic self-concept of gifted children integrated in regular classes. The results of the quantitative part of the research did not show any significant differences in academic self-concept between these two groups. The qualitative part of the research, however, pointed out a few differences between gifted children in special and regular classes, these differences pertained social relationships in school context.eng
dc.date.accepted2021-08-30
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBajgarová, Zdeňka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam