dc.contributor.advisor | Kučera, Dalibor | |
dc.contributor.author | Režná, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:00:14Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:00:14Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44493 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce mapuje problematiku sebepojetí nadaných dětí. Teoretická část se zabývá pojmem nadání, charakteristikami nadaných jedinců, jejich vyhledáváním a vzděláváním a také tématem sebepojetí. Empirická část uvádí výsledky smíšeného výzkumu realizovaného v období od listopadu do prosince roku 2020. Sběr dat probíhal pomocí Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti dětí (SPAS) a polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný soubor tvořili žáci 3. až 5. tříd, kvantitativní část výzkumu zahrnovala odpovědi 36 respondentů, kvalitativní část výzkumu zpracovávala rozhovory s 10 informátory. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo porovnat školní sebepojetí nadaných dětí vzdělávaných ve třídách zřízených speciálně pro tyto žáky se školním sebepojetím nadaných dětí začleněných do běžných tříd. Výsledky kvantitativní části výzkumu neodhalily signifikantní rozdíly mezi školním sebepojetím těchto dvou skupin. Kvalitativní část výzkumu však poukázala na několik rozdílů mezi nadanými dětmi ze speciálních a běžných tříd, a to v oblasti sociálních vztahů v kontextu školy. | cze |
dc.format | 86 s. | |
dc.format | 86 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | nadané děti | cze |
dc.subject | speciální a běžné třídy | cze |
dc.subject | školní sebepojetí | cze |
dc.subject | gifted children | eng |
dc.subject | special and regular classes | eng |
dc.subject | academic self-concept | eng |
dc.title | Školní sebepojetí u nadaných dětí ve speciálních a běžných třídách | cze |
dc.title.alternative | Academic self-concept of gifted children in special and regular classes | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 62162 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis aims to map self-concept of gifted children. The theoretical part deals with the term of giftedness, characteristics of gifted individuals, their identification and education and it also deals with the topic of self-concept. The empirical part presents the results of mixed research, which was carried out since november to december 2020. The data were collected using czech version of SPAS (Students' Perception of Ability Scale) and semi-structured interviews. The research sample consisted of pupils attending 3rd to 5th grade, the quantitative part of the research included responses of 36 respondents, the qualitative part of the research analysed interviews with 10 informants. The main aim of the research was to compare academic self-concept of gifted children educated in classes established specially for them with academic self-concept of gifted children integrated in regular classes. The results of the quantitative part of the research did not show any significant differences in academic self-concept between these two groups. The qualitative part of the research, however, pointed out a few differences between gifted children in special and regular classes, these differences pertained social relationships in school context. | eng |
dc.date.accepted | 2021-08-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Psychologie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bajgarová, Zdeňka | |