Návrh strategie m-Commerce pro vybranou organizaci
Abstrakt
Klíčové faktory ve prospěch m-Commerce jsou rychlý technický vývoj mobilních telefonů v mnoha oblastech, vysoká penetrace mobilů v populaci (v roce 2008 v ČR dokonce 129,6 aktivních SIM karet na 100 obyvatel) a mnohoúčelové využití. Mezi hlavní výhody marketingového využití m-Commerce patří slušné možnosti zacílení, rychlá odezva, velmi dobře měřitelné výsledky a také relativně nízké náklady na kreativní řešení. Široká nabídka řešení je vhodná jak pro velké, tak menší firmy. Přesto se zdá, že jeho využití zatím není v ČR příliš obvyklé.M-commerce je i součástí orientace firmy na multikanálový přístup k jejímu informačnímu systému a jeho jednotlivým aplikacím a databázím. Multikanálový přístup představuje nový charakter služeb pro zákazníky a partnery. Zákazník si vybírá kanál, který mu nejvíc vyhovuje a který je pro něj nejdostupnější po technické i finanční stránce.