Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPetr, Jan
dc.contributor.authorČížková, Lenka
dc.date.accessioned2024-03-12T10:04:08Z
dc.date.available2024-03-12T10:04:08Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-06-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44578
dc.description.abstractTato práce popisuje žákovské řešení úloh zaměřených na ekologii na 1. stupni základní školy. Zaměřuje se na ekosystém rybník. 63 žákům 5. ročníků ze 3 základních škol bylo zadáno 11 úloh na toto téma. Zadání a řešení proběhlo formou online formuláře vzhledem k tomu, že prezenční výuka na základních školách byla v době výzkumu zakázána. Dotazník obsahoval otevřené i uzavřené úlohy, převážně byly úlohy zadány formou concept cartoons. Práce zkoumá, jakým způsobem žáci tyto úlohy řešili. Důraz je kladen na způsob spíše než na správnost řešení (ta je ovšem rovněž vyhodnocována). Práce představuje metodiku grafického a numerického vyhodnocení a přináší poznatky ohledně některých aspektů žákovského řešení. Mezi tyto aspekty patří vliv uspořádání zadání na řešení úlohy, časová náročnost řešení úlohy nebo schopnost formulovat a zapsat vlastní odpověď do počítačového formuláře.cze
dc.format89 s. (90 835 znaků)
dc.format89 s. (90 835 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectžákovské řešenícze
dc.subjectekologiecze
dc.subjectrybníkcze
dc.subjectconcept cartoonscze
dc.subjectGoogle formulářcze
dc.subjectpupils' solutioneng
dc.subjectecologyeng
dc.subjectartificial lakeeng
dc.subjectconcept cartoonseng
dc.subjectGoogle formeng
dc.titleŽákovské řešení úloh zaměřených na ekologii na 1. stupni základní školycze
dc.title.alternativeThe solving of ecology tasks by students of primary schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag52844
dc.description.abstract-translatedThis thesis describes the primary school pupils' solution of ecology problems. The focus is the ecosystem of artificial lake. 63 pupils of the 5th grade of 3 elementary schools were given 11 problems on this topic. Assignment and solution was done via online forms due to the elementary schools being closed at the time of research. There were both open and closed problems in the questionnaire, the majority of the were assigned in the form of concept cartoons. The thesis studies the way the pupils solved these problems with the emphasis on the method rather than on the correctness of the solution (but the correctness is evaluated as well). The thesis presents the used method of numerical and graphical evaluation and points on some of the aspects of the pupils' solution. Among these aspects are: influence of the assignment layout, time necessary to solve the problem or the pupils' capability to form and write their own answer using a PC form.eng
dc.date.accepted2021-08-30
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň základních školcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVácha, Zbyněk


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam