dc.contributor.advisor | Petr, Jan | |
dc.contributor.author | Čížková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:04:08Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:04:08Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-06-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44578 | |
dc.description.abstract | Tato práce popisuje žákovské řešení úloh zaměřených na ekologii na 1. stupni základní školy. Zaměřuje se na ekosystém rybník. 63 žákům 5. ročníků ze 3 základních škol bylo zadáno 11 úloh na toto téma. Zadání a řešení proběhlo formou online formuláře vzhledem k tomu, že prezenční výuka na základních školách byla v době výzkumu zakázána. Dotazník obsahoval otevřené i uzavřené úlohy, převážně byly úlohy zadány formou concept cartoons. Práce zkoumá, jakým způsobem žáci tyto úlohy řešili. Důraz je kladen na způsob spíše než na správnost řešení (ta je ovšem rovněž vyhodnocována). Práce představuje metodiku grafického a numerického vyhodnocení a přináší poznatky ohledně některých aspektů žákovského řešení. Mezi tyto aspekty patří vliv uspořádání zadání na řešení úlohy, časová náročnost řešení úlohy nebo schopnost formulovat a zapsat vlastní odpověď do počítačového formuláře. | cze |
dc.format | 89 s. (90 835 znaků) | |
dc.format | 89 s. (90 835 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | žákovské řešení | cze |
dc.subject | ekologie | cze |
dc.subject | rybník | cze |
dc.subject | concept cartoons | cze |
dc.subject | Google formulář | cze |
dc.subject | pupils' solution | eng |
dc.subject | ecology | eng |
dc.subject | artificial lake | eng |
dc.subject | concept cartoons | eng |
dc.subject | Google form | eng |
dc.title | Žákovské řešení úloh zaměřených na ekologii na 1. stupni základní školy | cze |
dc.title.alternative | The solving of ecology tasks by students of primary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 52844 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis describes the primary school pupils' solution of ecology problems. The focus is the ecosystem of artificial lake. 63 pupils of the 5th grade of 3 elementary schools were given 11 problems on this topic. Assignment and solution was done via online forms due to the elementary schools being closed at the time of research. There were both open and closed problems in the questionnaire, the majority of the were assigned in the form of concept cartoons. The thesis studies the way the pupils solved these problems with the emphasis on the method rather than on the correctness of the solution (but the correctness is evaluated as well). The thesis presents the used method of numerical and graphical evaluation and points on some of the aspects of the pupils' solution. Among these aspects are: influence of the assignment layout, time necessary to solve the problem or the pupils' capability to form and write their own answer using a PC form. | eng |
dc.date.accepted | 2021-08-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vácha, Zbyněk | |