dc.contributor.advisor | Petrášková, Vladimíra | |
dc.contributor.author | Marešová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:04:11Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:04:11Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-01-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44581 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je rozdělena na teoretickou část a část praktickou. V teoretické části se práce zabývá rozborem učebnice. Její strukturou, teorií, obsahem, textem, funkcí, a výzkumem na bázi informační. Dále se zabývá přístupy a metodami ve zkoumání učebnic jako takových. Práce se také zaměřuje na didaktickou vybavenost učebnic a na obtížnost textu učebnic. Konec teoretické části představuje zahrnutí finanční gramotnosti do Rámcově vzdělávacího programu.
Vpraktické části se práce zabývá analýzou tří různých učebnic finanční gramotnosti a dvou učebnic obsahujících kapitoly zaměřené na finanční gramotnost. Analýza učebnic byla provedena z hlediska didaktické vybavenosti a následně také z hlediska obtížnosti textu. Výběr analyzovaných učebnic měl být uskutečněn dle výsledků dotazníkového šetření. | cze |
dc.format | 76 s. | |
dc.format | 76 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | učebnice | cze |
dc.subject | analýza | cze |
dc.subject | finanční gramotnost | cze |
dc.subject | didaktická vybavenost | cze |
dc.subject | obtížnost textu | cze |
dc.subject | textbook | eng |
dc.subject | analysis | eng |
dc.subject | financial literacy | eng |
dc.subject | didactical quality | eng |
dc.subject | text difficulty | eng |
dc.title | Analýza vybraných učebnic 1. stupně ZŠ v oblasti finanční gramotnosti | cze |
dc.title.alternative | Analysis of selected elementary school textbooks in the field of financial literacy | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 53372 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis is divided into theoretical and practical part. Theoretical part deals with textbook analysis. Its structure, theory, content, text, function, also with analysis of information. Furthermore, it deals with approach and methods of textbook examination in general. The thesis also focuses on didactical quality of textbooks. The end of theoretical part presents us inclusion of financial literacy into educational framework.
The practical part deals with analysis of three different financial literacy textbooks and two other textbooks containing chapters focused on financial literacy. Textbook analysis was carried out based on didactical quality and also on difficulty of the text. Selection of analysed textbooks was made according to results of questionnaire survey. | eng |
dc.date.accepted | 2021-02-04 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Koldová, Helena | |