dc.contributor.advisor | Nohavová, Alena | |
dc.contributor.author | Balounová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:04:17Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:04:17Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44589 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá mýty, které se objevují ve výuce psychologie na střední škole z pohledu studentů. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů didaktika, didaktika psychologie, cíle výuky, specifické cíle výuky psychologie, pojetí výuky psychologie v sekundárním vzdělávání a jejími specifiky. Dále se taky zabývá tím, co je psychologický mýtus a jejich zdroji a v poslední části jsou blíže popsány a vysvětleny vybrané mýty, které se vyskytují v dotazníku výzkumu této diplomové práce. V praktické části jsou pak stanoveny cíle diplomové práce a výzkumné hypotézy. Je zde představen modifikovaný dotazník, díky kterému se podařilo sebrat data od 193 respondentů. V praktické části je také uvedeny výzkumné studie, se kterými jsou výsledky tohoto výzkumu komparovány. Výsledky výzkumu odhalily, že míra úspěšnosti odhalení psychologických mýtů studentů vybrané střední školy je 39,9 % a míra výskytu psychologických mýtů je 45,4 %. Následovně, že úspěšnost odpovědí studentů slovenské studie a studentů na střední odborné škole se neliší. Dále výsledky ukázaly, že studenti, kteří se psychologii věnují i mimo školu, nemají vyšší úspěšnost v odhalení psychologických mýtů než studenti, kteří jí nevěnují. Výzkum také ukázal, že úspěšnost odpovědí zúčastněných mužů a žen se také neliší. Jako poslední dotazník přinesl odpovědi na to, jak žáci dané střední školy hodnotí výuku psychologie. Můžeme tedy říci, že studenti této konkrétní školy opravdu nejsou schopni rozpoznat některé z představených mýtů, což vede k prostoru pro zkvalitnění výuky na této škole. | cze |
dc.format | 93 s. | |
dc.format | 93 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | mýty | cze |
dc.subject | mýty ve výuce psychologie | cze |
dc.subject | střední školy | cze |
dc.subject | didaktika psychologie | cze |
dc.subject | myths | eng |
dc.subject | myths in teaching psychology | eng |
dc.subject | high schools | eng |
dc.subject | didactics of psychology | eng |
dc.title | Mýty ve výuce psychologie na středních školách z pohledu studentů | cze |
dc.title.alternative | Myths in teaching psychology in high schools from students´ point of view | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 56209 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis examines the myths that appear in the teaching of psychology in high school from the perspective of students. The theoretical part is focused on the definition of the terms didactics, didactics of psychology, the goals of teaching, specific goals of teaching psychology, the concept of teaching psychology in secondary education and its specifics. Furthermore, it also deals with psychological myths and their sources and in the last section, selected myths that appear in the research questionnaire of this thesis are described and explained in more detail. The practical section then sets out the aims of the thesis and the research hypotheses. A modified questionnaire is presented, which was able to collect data from 193 respondents. The practical part also presents the research studies with which the results of this research are compared. The results of the research revealed that the success rate of psychological myths disclosure of the students of the selected high school is 39.9% and the rate of psychological myths disclosure is 45.4%. Consequently, the success rate of the answers of the Slovak study students and the students at the vocational high school did not differ. Furthermore, the results showed that students who are involved in psychology outside school do not have a higher success rate in detecting psychological myths than students who are not involved in it. The research also showed that the success rate of the responses of the male and female participants also did not differ. Lastly, the questionnaire provided responses on how students at the high school in question rated the teaching of psychology. Thus, we can say that students, of this particular school are not really able to recognize some of the myths presented, which leads to room for improving the quality of teaching in this school. | eng |
dc.date.accepted | 2021-08-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | PSYCHn-VKZn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Plachá, Veronika | |