dc.contributor.advisor | Vácha, Zbyněk | |
dc.contributor.author | Roubíčková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:04:22Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:04:22Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44593 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá učením v přírodě s využitím školní zahrady v přírodovědném vzdělávání na prvním stupni základní školy. V teoretické části se autorka zabývá historií i současností školních zahrad. Dále popisuje zahradní pedagogiku, její účinky a metody. Na základě informací, zjištěných v teoretické části, autorka navrhla naučnou stezku, kterou se zabývá v praktické části. Celkem bylo navrženo pět zastavení vztahujících se k běžným přírodninám české krajiny. Ke každému stanovišti byl navržen pracovní list, který slouží k fixaci získaných informací. Zpětná vazba získaná od učitelů z praxe poukazuje na skutečnost, že jednotlivé náměty jsou na prvním stupni základních škol využitelné. | cze |
dc.format | 85 s. (117 715) | |
dc.format | 85 s. (117 715) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Školní zahrada | cze |
dc.subject | zahradní pedagogika | cze |
dc.subject | naučná stezka | cze |
dc.subject | přírodovědné vzdělávání | cze |
dc.subject | primární stupeň základní školy. | cze |
dc.subject | School garden | eng |
dc.subject | garden pedagogy | eng |
dc.subject | learning trail | eng |
dc.subject | science education | eng |
dc.subject | primary school. | eng |
dc.title | Školní zahrada jako naučná stezka | cze |
dc.title.alternative | School garden as a natural trail | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 56288 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis is on nature learning using the school garden in science education at the first grade of primary school. In the theoretical section, the author presents the history and present of school gardens. It also describes garden pedagogy, its effects and methods. On the basis of the information found in the theoretical section, the author proposed a learning trail, which he discusses in the practical part. In total, five stops related to the normal natural phenomena of the Czech countryside were proposed. A worksheet has been drafted for each stand to fix the information received. Feedback from practical teachers points to the fact that individual suggestions are usable at primary school level. | eng |
dc.date.accepted | 2021-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Chmelová, Štěpánka | |