dc.contributor.advisor | Řepa, Karel | |
dc.contributor.author | Jungová, Diana | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:04:24Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:04:24Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-01-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44594 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Po stopách gotického umění - výtvarná řada pro žáky 1. stupně ZŠ" je rozdělena na část teoretickou a část projektovou.
Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly. V první kapitole se zaměříme na uvedení do tématu gotického umění a kultury. Seznámíme se s kulturou a společností vrcholného a pozdního středověku, se středověkým vnímáním estetiky a pohledem na umění, dále se seznámíme s hlavními uměleckými rysy gotiky a s vývojem gotického umění v rámci Evropy. Cílem této kapitoly bude věcný vhled do tématu gotického umění, určený pro potřeby učitelů a učitelek na 1. stupni a jeho didaktickou aplikaci do praxe výtvarné výchovy. Druhá kapitola se bude zabývat možnostmi práce s tematikou gotického umění v návaznosti na Rámcový vzdělávací program. Závěrečná kapitola teoretické části představí možnosti práce s danou tematikou ve vyučování výtvarné výchovy a dále seznámí s didaktickými a metodickými materiály, které se zabývají námětem gotického umění.
Projektová část seznámí se sedmi lekcemi výtvarné řady, které demonstrují praktické uchopení tématu gotického umění ve výuce výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. | cze |
dc.format | 134 s. | |
dc.format | 134 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | gotické umění | cze |
dc.subject | středověké umění | cze |
dc.subject | výtvarně-projektové metody | cze |
dc.subject | výtvarná výchova | cze |
dc.subject | gothic art | eng |
dc.subject | medieval art | eng |
dc.subject | art-project methods | eng |
dc.subject | art education | eng |
dc.title | Po stopách gotického umění - výtvarná řada pro žáky 1. stupně ZŠ. | cze |
dc.title.alternative | Following gothic art - Series of Creative Lessons for Art Education at Primary School. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 56301 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis "Following gothic art - Series of Creative Lessons for Art Education at Primary School" is divided into theoretical and project part.
The theoretical part concists of three chapters. In the first chapter we will focus on introduction to the theme of Gothic art and culture. We will get acquainted with the culture and society of the High and Late Middle Ages, with the medieval aesthetics and view of art. We will also get acquainted with the main artistic features of Gothic style and the development of Gothic art in Europe. The aim of this chapter is a factual insight into the topic of Gothic art, designed for the needs of primary teachers and the didactic application in the practice of art education. The second chapter will introduce the possibilities of working with the theme of Gothic art in connection with the Framework Educational Program. The final chapter of the theoretical part introduces the possibilities of working with the given topic in the teaching of art education and it acquaints with didactic and methodical materials that deal with the topic of Gothic art.
The project part introduces eight lessons of the art series, which demonstrate a practical understanding of the topic of Gothic art in the teaching of art education at primary school. | eng |
dc.date.accepted | 2021-02-04 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Duchková, Zuzana | |