K problematice počátečního čtení a psaní na základních školách v Českých Budějovicích a okolí
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá používanými metodami prvopočátečního čtení a psaní na základních školách v Českých Budějovicích a okolí.
Teoretická část práce je zaměřena na představení jednotlivých metod elementárního čtení a psaní, důraz je kladen na metodu analyticko-syntetickou, metodu genetickou a metodu Sfumato. Součástí je také přehled učebních materiálů od českých nakladatelství, které jsou určeny pro výuku čtení a psaní v 1. ročníku základní školy.
Výzkumná část práce se zabývá mapováním používaných metod na základních školách v Českých Budějovicích a jejich okolí. K výzkumnému šetření byl použit dotazník, mapující užívané metody a učební materiály, které využívají elementaristé k výuce čtení a psaní. Výsledky výzkumu jsou prezentovány pomocí grafů a komentářů.