Badatelský deník jako prostředek realizace badatelských úloh ve volitelném přírodopisném semináři
Abstrakt
Práce se zabývá využitím badatelských deníků ve volitelném přírodopisném semináři, případně při laboratorních pracích. Hlavní součástí této práce je navržení několika badatelských úloh s tématikou geologie. Téma geologie bylo vybráno, protože několik výzkumů dokládá, že atraktivita tohoto tématu není příliš vysoká, a to jak u žáků, tak samotných učitelů. Tato práce by tedy měla sloužit, jako metodická příručka pro učitele, která by napomohla problematiku geologie učit poutavější formou. Badatelské deníky umožňují žákům lépe si organizovat svou práci a systematicky si zakládat výsledky své práce. Žáci mohou badatelský deník používat, jako doplněk k tomu, co probírají na standartních hodinách přírodopisu. Učiteli tento deník může posloužit i jako hodnotící prvek souvislé práce za delší časové období.