Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKornatovská, Zuzana
dc.contributor.authorLudvíková, Blanka
dc.date.accessioned2024-03-12T10:04:45Z
dc.date.available2024-03-12T10:04:45Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44609
dc.description.abstractStěžejním cílem této diplomové práce je zaznamenání (popis) míry zařazování výchovně vzdělávacích podnětů z oblasti výchovy ke zdraví do výuky v prostředí speciální mateřské školy. Sekundárním cílem je zmapování nejčastěji využívaných metod pro výuku jednotlivých oblastí výchovy ke zdraví, též v prostředí mateřských škol zabývajících se výchovou a vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů problematiky preprimarního vzdělávání v oblasti výchovy ke zdraví. Konkrétnímu popisu předchází definování jednotlivých podoblastí tématu jako například zdraví, základní lidské potřeby a potřeby speciálně vzdělávací či výukové metody. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření, jež je zacíleno na pedagogy ve speciálních mateřských školách a třídách zřízených podle §16/9 zákona č. 561/2004 Sb. Dotazník je sestaven tak, aby skrze jeho vyplnění došlo k naplnění cílů práce a zodpovězení předem daných hypotéz. Podle výzkumného šetření učitelé do výuky sice zařazují jednotlivá podtémata výchovy ke zdraví, ale ne všechny jednou týdně. Nápodoba je podle získaných dat nejčastěji využívanou výukovou metodou ve speciálních mateřských školách.cze
dc.format76
dc.format76
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvýchova ke zdravícze
dc.subjectzdravícze
dc.subjectdítě s disabilitoucze
dc.subjectspeciální mateřská školacze
dc.subjectHealth Educationeng
dc.subjectHealtheng
dc.subjectDisabilityeng
dc.subjectChild with Special Needseng
dc.subjectSpecial Kindergateneng
dc.titleVýchova ke zdraví a její aplikace ve speciální mateřské školecze
dc.title.alternativeHealth Education and its Application in Kindergarten for Children with Special Needseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag56544
dc.description.abstract-translatedThe main goal of this thesis is to record (describe) the degree of inclusion of educational stimuli from the field of health education to teaching in kindergarten for children with special needs. The secondary goal is to map the most commonly used methods for teaching specific areas of health education, also in the environment of kindergartens dealing with the upbringing and education of children with special educational needs. The theoretical part is devoted to defining the basic concepts of pre-primary education in the field of health education. The specific description is preceded by the definition of individual sub-areas of the topic, such as health, basic human needs and special educational needs or teaching methods. The practical part is based on a questionnaire survey, which is aimed at teachers in special kindergartens and classes established under §16 / 9 of Act No. 561/2004 Coll. The questionnaire is put together so that through its completion the goals of the work are fulfilled and the predetermined hypotheses are answered. According to a research survey, teachers include the individual sub-topics of health education to schooling, but not really all of them in the once a week frequency. According to the obtained data, imitation is the most frequently used teaching method in kindergartens for children with special needs.eng
dc.date.accepted2021-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVychovatelství se zaměřením na výchovu ke zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMoučková, Pavlína


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam