Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorAndrášová, Hana
dc.contributor.authorCoufalová, Markéta
dc.date.accessioned2024-03-12T10:05:00Z
dc.date.available2024-03-12T10:05:00Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-01-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44622
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá motivací, resp. demotivací ve výuce němčiny jako cizího jazyka a nabízí praktické přístupy k práci s nemotivovanými žáky v hodinách němčiny. Teoretická východiska této práce tvoří základní koncepty neokomunikativní výuky cizích jazyků. Na vysvětlení základních pojmů pro výuku cizích jazyků ve 21. století navazují kapitoly věnované motivaci a demotivaci. Tato část práce pojednává také o typech motivace, motivech a motivaci k učení (se cizím jazykům). V souvislosti s těmito tématy jsou představeny pojmy nemotivovaní žáci a aktivizační metody. Aktivizační metody jsou prezentovány jako příležitosti k motivování nemotivovaných žáků v hodinách německého jazyka. V empirické části práce jsou vybrané aktivizační metody testovány ve výuce němčiny. Výzkum se vztahuje k motivaci a demotivaci žáků v hodinách německého jazyka na základní škole. Zkoumaní žáci jsou účastni jak hodin němčiny obsahujících aktivizačních metody, tak hodin bez aktivizačních metod. Aktivita žáků je zkoumána po dobu několika týdnů. Shromážděná data poskytují poznatky o příslušných aktivizačních metodách a jejich vlivu na aktivitu žáků. Lze očekávat, že metody, u nichž se prokáže vysoký aktivizační účinek, se výhledově stanou součástí výuky.cze
dc.format101 s. (153 198 znaků)
dc.format101 s. (153 198 znaků)
dc.language.isode
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmotivace - demotivace - demotivovaní žáci - aktivizační metody - post-metodické období - němčina jako cizí jazyk - druhý stupeň základní školycze
dc.subjectmotivation - demotivation - demotivated learners - activation techniques - post-method era - German as foreign language - upper primary schooleng
dc.titleArbeit mit unmotivierten Schülern im Deutschunterrichtcze
dc.title.alternativeWorking with unmotivated students in German classeseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag59159
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with motivation and demotivation in lessons of German as foreign language (GFL), and offers practical approaches for dealing with unmotivated GFL learners. The theoretical basis of this work is formed by the central approaches of neo-communicative foreign language teaching. The explanation of the basic terms for foreign language teaching in the 21st century is followed by separate chapters dedicated to motivation and demotivation respectively. This part also discusses types of motivation, motives and (language) learning motivation. In relation to that, unmotivated learners and activation methods are addressed in the further course of the work. Activation methods are presented as motivational opportunities for unmotivated GFL learners. In the empirical part of the thesis, selected activation methods are tested in GFL lessons. The research is carried out on the (de)motivation of GFL learners at an upper primary school. The research participants take part in both German lessons including activation methods and in lessons not including any. Their active participation in the class is researched over a period of several weeks. Based on the data collected, valuable insights into the respective activation methods and their effect on student activity are provided. Methods proven to have a high activation effect are expected to eventually find their way into teaching practice.eng
dc.date.accepted2021-02-02
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJn-NJncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam