dc.contributor.advisor | Chmelová, Štěpánka | |
dc.contributor.author | Zvolánková, Romana | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:05:15Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:05:15Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44634 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá znalostmi žáků základních škol v oblasti neživé přírody. Ověření znalostí o neživé přírodě proběhlo prostřednictvím didaktického testu. Ten byl vytvořen na základě literárního přehledu, kde je mimo jiné popsána přírodovědná gramotnost, postavení neživé přírody v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a tvorba didaktického testu. Testování se zúčastnilo 1043 žáků z 12 krajů České republiky. K dispozici je také rozhovor s učitelem základní školy o problematických tématech při výuce neživé přírody.
Tato práce byla podpořena projektem Grantové agentury Jihočeské univerzity (GA JU) č. 123/2019/S. | cze |
dc.format | 75 s. (117 295 znaků) | |
dc.format | 75 s. (117 295 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Přírodovědná gramotnost | cze |
dc.subject | neživá příroda | cze |
dc.subject | základní škola | cze |
dc.subject | didaktický test | cze |
dc.subject | rozhovor | cze |
dc.subject | Science literacy | eng |
dc.subject | lifeless nature | eng |
dc.subject | primary school | eng |
dc.subject | didactic test | eng |
dc.subject | interview | eng |
dc.title | Znalosti o neživé přírodě u žáků základních škol | cze |
dc.title.alternative | Knowledge of lifeless nature of primary school pupils | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 59408 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with knowledge of primary school pupils about lifeless nature. Their knowledge was validated via didactic test which was created on the basis of the literature review. There are several themes described in the literature review such as science literacy, lifeless nature in Framework Educational Programme for Basic Education, and last but not least, creation of a didactic test. In total 1043 pupils from 12 regions of the Czech Republic took part in the testing. An interview with a primary school teacher about problematic themes in lifeless nature teaching is also included in the thesis.
This thesis was supported by the Grant Agency of the University of South Bohemia (GA JU) nr. 123/2019/S. | eng |
dc.date.accepted | 2021-05-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | AJn-Přn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Flašar, Jan | |