dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | |
dc.contributor.author | Dvořáková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:05:30Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:05:30Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-06-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44643 | |
dc.description.abstract | Tématem diplomové práce je připravenost učitelů 1. stupně ZŠ na spolupráci s asistentem pedagoga, neboť toto téma je velice aktuální. Důležitým faktorem in-kluze je kvalitní spolupráce mezi asistentem pedagoga a pedagogem. Teoretická část je rozdělena na pět oblastí. V první oblasti jsou vysvětleny základní pojmy inkluzivní pedagogiky, druhá část se zaměřuje na vzdělávací programy základní školy, ve kte-rých je také vymezeno vzdělávání žáku se speciálně vzdělávacími potřebami. Třetí oblast se věnuje možnostem podpory. Ve čtvrté části je vymezena pozice asistenta pedagoga a poslední část je zaměřena na spolupráci pedagoga a asistenta pedagoga. Praktická část prezentuje výsledky výzkumného šetření. Cílem tohoto šetření, reali-zovaného kvantitativní metodou (dotazníkové šetření), bylo zjistit, zda si učitelé myslí, že jsou připraveni (a jak) na spolupráci s asistentem pedagoga. Dalším úkolem bylo stanovit, jakým způsobem spolu spolupracují. | cze |
dc.format | 72 | |
dc.format | 72 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | asistent pedagoga | cze |
dc.subject | inkluze | cze |
dc.subject | spolupráce | cze |
dc.subject | první stupeň základní školy | cze |
dc.subject | asistent - učitel | cze |
dc.subject | teaching assistant | eng |
dc.subject | inclusion | eng |
dc.subject | cooperation | eng |
dc.subject | primary education | eng |
dc.subject | teaching assistant-teacher | eng |
dc.title | Připravenost učitelů 1. stupně ZŠ na spolupráci s asistentem pedagoga, jejich spolupráce v praxi | cze |
dc.title.alternative | Preparedness of primary school teachers for cooperation with teacher assistant, their cooperation in practice | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 59509 | |
dc.description.abstract-translated | My master thesis focuses on a readiness of primary school teachers to cooperate with assistant teacher, as I consider this topic an important issue. An important factor of inclusion is quality cooperation between an assistant and a teacher. Theo-retical part of the thesis is divided into five sections. First section explains main terms of the inclusive approach in pedagogy. Second part focuses on educational programs in a primary school in which is the education of a pupil with a special edu-cational needs defined. Third part mentions various means of support. Fourth part defines a position of a teaching assistant. Fifth part is dedicated to the cooperation of a teacher and an assistant. Empirical part of the thesis presents the results of a research. An aim of the survey, for which was used an quantitative method (ques-tionnaire), was to find out whether teachers think that they are ready (and how) to cooperate with a teaching assistant and how they cooperate with each other. | eng |
dc.date.accepted | 2021-08-24 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Najmonová, Marie | |