Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNohavová, Alena
dc.contributor.authorDavidová, Kristýna
dc.date.accessioned2024-03-12T10:05:32Z
dc.date.available2024-03-12T10:05:32Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44645
dc.description.abstractV souladu s aktuálním trendem zkoumání kritických míst kurikula v různých výukových předmětech, je cílem této diplomové práce porozumět problematice kritických míst ve výuce psychologie z perspektivy učitelů psychologie na středních odborných školách a gymnáziích. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se práce zabývá kurikulem psychologie. Soustředí se na pojetí výuky psychologie v České republice, poté na proces zprostředkování kurikula, tedy na proces didaktické transformace a jeho jednotlivé roviny. Dále se věnuje kritickým místům kurikula, jejich definováním, vymezením ve vztahu ke klíčovým a dynamickým místům kurikula a shrnutím dosavadních výzkumů. V praktické části jsou prostřednictvím kvalitativního výzkumu řešeny otázky související s kritickými místy kurikula psychologie, konkrétně: jaká místa výuky psychologie středoškolští učitelé psychologie považují za kritická, jaké jim připisují příčiny a jak se je snaží překonat. Odpovědi na tyto otázky jsou hledány prostřednictvím obsahové analýzy 11 rozhovorů s učiteli psychologie. Pro hlubšímu porozumění problematice je analyzováno nejčetnější kritickém místo výuky psychologie - obecná psychologie.cze
dc.format92 s. (189 279 znaků)
dc.format92 s. (189 279 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKritická místa kurikulacze
dc.subjectdidaktika psychologiecze
dc.subjectkurikulumcze
dc.subjectpsychologie na středních školáchcze
dc.subjectCritical spots of curriculumeng
dc.subjectdidactics of psychologyeng
dc.subjectcurriculumeng
dc.subjectpsychology at secondary schoolseng
dc.titleKritická místa ve výuce psychologie na středních školách z pohledu učitelůcze
dc.title.alternativeCritical spots in teaching psychology in secondary schools from the perspective of teacherseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag59522
dc.description.abstract-translatedIn accordance with the actual trend of examining critical spots of various fields of study curricula the goal of this thesis is to understand the problematics of critical spots in teaching psychology at secondary schools and gymnasiums from the psychology teachers' point of view. The thesis is divided in the theoretical and the practical parts. The curriculum of psychology is examined in the first part. There are focused the conception of psychology teaching in the Czech Republic and the process of the mediation of the curriculum, which could be explained also as a process of the didactical transformation and its particular levels. It is also aimed to critical spots of curriculum, defining them and determining their relation to the key and dynamic spots of curriculum. The theoretical part is closed by the resumption of existing researches. The practical part solves the questions linked with critical spots of psychology curriculum by qualitative research. Concretely: which spots of psychology teaching secondary school and gymnasium teachers consider to be critical, what are their causes and how to try to overcome them. The answers are sought out by the content analysis of eleven interviews with psychology teachers. The general psychology is analysed as a most common critical spot of psychology teaching to understand this problematics deeper.eng
dc.date.accepted2021-05-21
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePSYCHn-VKZncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeStuchlíková, Iva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam