dc.contributor.advisor | Roučová, Eva | |
dc.contributor.author | Jančářová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:05:38Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:05:38Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44650 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce je zaměřena na využití regionálních objektů jako námětů pro technické exkurze na 1. stupni ZŠ. Teoretická část diplomové práce je rozdělena do šesti teoretických oblastí. První oblast je zaměřena na motivační výukové metody. Druhá oblast je věnována vybraným aktivizujícím metodám výuky na 1. stupni ZŠ. Třetí oblast teoretické části se zabývá objasněním klíčových pojmů jako jsou: badatelsky orientovaná výuka, technická výchova, technické vzdělávání, technická gramotnost a technická tvořivost. Čtvrtá oblast popisuje technické předměty v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Pátá oblast je zaměřená na popis organizační formy - exkurzi. Závěrečná oblast teoretické části nabízí charakteristiku regionálních objektů s technickým zaměřením vybraného regionu, které jsou využity ve zpracovaných námětech.
Praktická část zahrnuje soubor pěti námětů technicky zaměřených objektů, které je možné realizovat v rámci výuky se žáky 1. stupně ZŠ. | cze |
dc.format | 118 s. (152 213 znaků) | |
dc.format | 118 s. (152 213 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | technické památky | cze |
dc.subject | exkurze | cze |
dc.subject | aktivizační metody výuky | cze |
dc.subject | badatelsky orientovaná výuka | cze |
dc.subject | technická tvořivost | cze |
dc.subject | technická gramotnost | cze |
dc.subject | technické myšlení | cze |
dc.subject | technical monuments | eng |
dc.subject | excursions | eng |
dc.subject | activation methods of teaching | eng |
dc.subject | research - oriented teaching | eng |
dc.subject | technical creativity | eng |
dc.subject | technical literacy | eng |
dc.subject | technical thinking | eng |
dc.title | Možnosti využití regionálních objektů jako námětů pro technické exkurze na 1. stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Possible Ways of Using Regional Objects as Ideas for Technical Excursions at Primary School | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 59541 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis is focuses on uses of regional objects as ideas for technical excursions at the primary school. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part is divided into six theoritical areas. The first area is focused on motivational teaching methods. The second area is devoted to activating teaching methods at primary school. The third area includes the clarification of key concepts such as: research-oriented teaching, technical education, technical literacy and technical creativity. Part four describes technical subjects in Educational program for basic education. The fifth area is focused on the description of the organizational form - an excursion. The final area of the theoretical part offers the characteristics of regional objects with the technical focus of the selected region, which are used in the processed topics.
The practical part includes five topics of technically focused objects, which can be implemented in teaching with primary school pupils. | eng |
dc.date.accepted | 2021-05-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Sosna, Tomáš | |