Učitelem vytvořené učební materiály pro výuku cizích jazyků
Abstrakt
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké učební materiály ve výuce anglického jazyka na 1. stupni základní školy učitelé používají a především, zda a jaké konkrétní pomůcky si vytvářejí. Dalším cílem je vytvoření sady učebních pomůcek, které se dají využít s žáky při hodinách anglického jazyka.
Teoretická část diplomové práce se věnuje charakteristice učebních materiálů pro výuku anglického jazyka na prvním stupni základní školy, především učebnicím a další doplňkovým materiálům. Zabývá se i domácími a zahraničními webovými stránkami podporujícími učitele k tvorbě vlastních učebních pomůcek.
Praktická část diplomové práce je rozdělená na dvě složky. První část se skládá ze strukturovaných rozhovorů s pěti vyučujícími základních škol. Zjišťuje, jaké pomůcky používají v jejich výuce cizího jazyka, jaké materiály si vytváří, co je hlavním důvodem tvorby těchto pomůcek a jakým způsobem je ve vyučování využívají. Druhá část je sestavená ze sady vlastních učebních materiálů pro výuku anglického jazyka na prvním stupni základní školy.