Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlachá, Veronika
dc.contributor.authorNováková, Eva
dc.date.accessioned2024-03-12T10:05:55Z
dc.date.available2024-03-12T10:05:55Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-01-07
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44663
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na problematiku začínajících učitelů, kteří v současné době již několik let v praxi působí. Práce nastiňuje zdroje zátěže u začínajících učitelů, zohledňuje věkový kontext nástupu do praxe a uvádí některé důvody, proč mladí učitelé ze škol odcházejí. Hlavním cílem práce je identifikace klíčových momentů a situací v praxích vybraných učitelů na základě provedených polostrukturovaných rozhovorů. Za hlavní zdroj zátěže byla označena problematika kázně, oporou učitelům byly hlavně zájmy a rodina, kolegové. Učitelé zůstali v profesi hlavně díky zájmu o žáky a možnosti seberozvoje.cze
dc.format66 s. (142 103 znaky)
dc.format66 s. (142 103 znaky)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectzačínající učitelcze
dc.subjectprofesní začátkycze
dc.subjectučitelská profesecze
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectpsychická zátěžcze
dc.subjectnovice teachereng
dc.subjectbeginnings in the professioneng
dc.subjectteaching professioneng
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectsources of stresseng
dc.titleZpětný pohled učitelů na začátky v profesicze
dc.title.alternativeTeacher's retrospective look at the beginnings in professioneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag59817
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis focuses on the issue of beginning teachers from the point of view of retrospective narration of selected teachers who have been working in practice for several years. The thesis outlines the sources of hardship for beginning teachers. It takes into account the age context of starting practice and gives some reasons why young teachers leave school. The main goal of this thesis is to identify key moments and situations in the practices of selected teachers. The main source of hardship was identified as the issue regarding discipline, the teachers were mainly supported by the interests and family, colleagues. Teachers remained in the profession mainly due to their interest in students and the possibility of self-development.eng
dc.date.accepted2021-02-02
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZn-OVancze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeGarabiková Pártlová, Margareta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam