dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | |
dc.contributor.author | Majerová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:06:03Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:06:03Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-04-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44671 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je na základě výzkumného šetření zaměřeného na
připravenost učitelů 1. stupně ZŠ na výchovu a vzdělávání žáků s autismem shrnout
jejich zkušenosti s těmito žáky a s využíváním speciálních pomůcek, které jsou pro tyto děti určeny. Kladu si rovněž za cíl vytvoření souboru pomůcek, s jejichž využíváním mají pedagogové v praxi dobré zkušenosti. Teoretická část obsahuje kapitoly zabývající se definicí autismu, výskytem a příčinami, výchovou a vzděláváním žáků s autismem, didaktickými pomůckami, strukturovaným učením a TEACCH programem pro žáky s poruchou autistického spektra. Dále je zde uveden přehled školských a dalších poradenských zařízení, na které je možné se v případě potřeby obrátit se žádostí o pomoc. V praktické části řeším výzkumný problém: Jaké je povědomí pedagogických pracovníků 1. stupně ZŠ o problematice poruch autistického spektra a o práci se žáky s diagnózou PAS? Uvádím zde výsledky smíšeného výzkumného šetření. Pro kvantitativní část výzkumu jsem využila metodu dotazníkového šetření, kde výzkumný soubor tvoří pedagogičtí pracovníci 1. stupně základních škol. Pro kvalitativní část výzkumu jsem zvolila metodu rozhovoru. Rozhovor jsem vedla s vedoucí Speciálně pedagogického centra pro děti, žáky a studenty s poruchou autistického spektra, s asistentkou pedagoga ZŠ, která se věnuje žákovi s PAS a s vychovatelkou školní družiny, do které tento žák dochází. Praktická část obsahuje též soubor používaných pomůcek na 1. stupni ZŠ. | cze |
dc.format | 82 s. (114 929 znaků) | |
dc.format | 82 s. (114 929 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Poruchy autistického spektra | cze |
dc.subject | autismus | cze |
dc.subject | edukace | cze |
dc.subject | TEACCH program | cze |
dc.subject | strukturované učení | cze |
dc.subject | pomůcky | cze |
dc.subject | autistic spectrum disorders | eng |
dc.subject | autism | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | TEACCH programme | eng |
dc.subject | structured teaching | eng |
dc.subject | special learning tools | eng |
dc.title | Didaktické pomůcky a jejich využití v praxi pro žáky s autismem na 1. stupni základní školy | cze |
dc.title.alternative | Didactic tools for children with autism and their usage in practise in the primary school. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 60233 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the diploma thesis is to approach the readiness of primary teachers
for education of pupils with autism spectrum disorders, their experiences with these
pupils and with special learning tools, made for these children. The aim is also creating set of those special learning tools, that primary teachers have great experience with, while using them at practice.The theoretical part contains chapters dealing with the definition of autism, occurence of it, causes, education of pupils with autism, didactic tools, structured teaching and TEACCH programme created for pupils with autism spectrum disorders. Additionally, the summary of education counselling centres and other counselling centers is introduced, to which it is possible to appeal in case of need. In the practical part of the thesis there is an academic problem dealt with: What is the awareness of primary teachers and other pedagogical workers of problematics of autism spectrum disorders and awereness of how to work with pupils with autism spectrum disorders? The results of mixed academic research are specified in this part, when for the quantitative part of the research the method of questionnare survey is used. The research group consists of primary teachers and other pedagogical employees. For the qualitative part of the research the method of interview is used. The interview is done with the head of the Special pedagogical centre for children, pupils and students with autism spectrum disorders, then with the assistent of a teacher that deals with pupil with autism spectrum disorder and also with after school care worker who also takes care of a child with autism spectrum disorder. The practical part of the thesis also contains set of special learning tools used in primary teaching. | eng |
dc.date.accepted | 2021-05-12 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Plachá, Veronika | |