Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKrninský, Luboš
dc.contributor.authorDušková, Barbora
dc.date.accessioned2024-03-12T10:06:07Z
dc.date.available2024-03-12T10:06:07Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44675
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou žáka s chronickým onemocněním a jeho vlivem na třídní klima. V teoretické části jsou zpracovány charakteristiky vybraných chronických onemocnění, dále základní informace o onemocnění v souvislosti s psychikou. Navazuje školní legislativa týkající se žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, téma školní třídy jako sociální skupiny a také základní informace týkající se klimatu třídy. V praktické části jsou zpracovány rozhovory s chronicky nemocnými žáky, jejich třídními učiteli a dotazníky, které vyplňovali spolužáci žáka s onemocněním. Výzkumné šetření se zaměřuje především na pocity žáka s chronickým onemocněním ve školním prostředí, postoje učitele k nemocnému žákovi a jeho dopadem na vzájemné vztahy v třídním kolektivu. Žáci s chronickým onemocněním, kteří se zúčastnili našeho výzkumného šetření nemají problém se začleněním se do třídního kolektivu.cze
dc.format84 s. (152 890 znaků)
dc.format84 s. (152 890 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectchronické onemocněnícze
dc.subjectdiabetes mellitus I. typucze
dc.subjectcystická fibrózacze
dc.subjectpsychický stavcze
dc.subjectučitelcze
dc.subjectžákcze
dc.subjectsociální rolecze
dc.subjecttřídní klimacze
dc.subjectspeciální vzdělávací potřebycze
dc.subjectchronic diseaseeng
dc.subjecttype 1 diabetes mellituseng
dc.subjectcystic fibrosiseng
dc.subjectpsycheeng
dc.subjectteachereng
dc.subjectpupileng
dc.subjectsocial roleeng
dc.subjectclass climate special educational needseng
dc.titlePohled na třídní klima v souvislosti se žákem s chronickým onemocněnímcze
dc.title.alternativeThe perspective of the classroom climate regarding a child suffeing from a chronic illnesseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag60798
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the issue of a pupil with chronic disease and his/her impact on the class environment. In the theoretical part, the characteristics of selected chronic diseases are processed, as well as basic information about the disease in connection with the psyche. It is followed by school legislation concerning pupils with special educational needs, the topic of the school class as a social group and basic information regarding the environment of the class. In the practical part, interviews with chronically ill pupils and their class teachers are processed as well as the questionnaires which were filled out by classmates of the pupil with the disease. The research survey focuses mainly on the feelings of the pupil with chronic illness in the school environment, the attitude of the teacher towards the ill pupil and its impact on mutual relations in the classroom. Pupils with chronic diseases who participated in our research survey have no problem with integration into the classroom.eng
dc.date.accepted2021-05-17
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJn-OVancze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŽlábková, Iva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam