Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKrninský, Luboš
dc.contributor.authorSabáčková, Kristýna
dc.date.accessioned2024-03-12T10:06:08Z
dc.date.available2024-03-12T10:06:08Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44676
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o vnímání učitelské profese očima vybraných učitelů 2. stupně základní školy a zároveň přináší informace o pohledu na učitelské povolání ze strany oslovených zástupců z řad veřejnosti. V teoretické části jsou na základě odborné literatury zpracovány informace, které se týkají učitelské profese a aktuální situace ve školství z hlediska prestiže učitelské profese, feminizace učitelských sborů, odměňování učitelů, náročnosti profese i pracovní doby učitelů. Praktická část je založena na výzkumném šetření formou polostrukturovaných rozhovorů, kterých se zúčastnili vybraní učitelé 2. stupně základní školy a zástupci z řad nepedagogické veřejnosti. Cílem praktické části bylo zjistit, jak na učitelskou profesi nahlíží oslovení učitelé a několik osob z jiných profesních oblastí. Učitelé hodnotí svoji profesi jako náročné, důležité, ale málo ceněné povolání v očích veřejnosti. Oslovená veřejnost si většiny učitelů váží, a myslí si, že jejich společenská prestiž by měla být vyšší.cze
dc.format74 s.+4 s. příloh(162 616 zn.)
dc.format74 s.+4 s. příloh(162 616 zn.)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectučitelská profesecze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectprestiž učitelůcze
dc.subjectfeminizace školstvícze
dc.subjectodměňování učitelůcze
dc.subjectzátěžové situacecze
dc.subjectveřejné míněnícze
dc.subjectteaching professioneng
dc.subjectprimary schooleng
dc.subjectprestige of teacherseng
dc.subjectfeminization of educationeng
dc.subjectteachers' salaryeng
dc.subjectstressful situationseng
dc.subjectpublic opinioneng
dc.titleVnímání učitelské profese samotnými učiteli a veřejnostícze
dc.title.alternativeThe perception of teaching as a profession: The attitudes of teachers and the publiceng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag60799
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the perception of the teaching profession through the eyes of selected teachers of the 2nd level of primary school and at the same time brings information about the view of the teaching profession by the addressed representatives of the public. In the theoretical part, on the basis of professional literature, information is processed concerning the teaching profession and the current situation in education in terms of the prestige of the teaching profession, feminization of teaching staff, teacher remuneration, profession and working hours of teachers. The practical part is based on a research survey in the form of semi-structured interviews, which were attended by selected teachers of the 2nd level of primary school and representatives of the non-teaching public. The aim of the practical part was to find out how the addressed profession is viewed by the addressed teachers and several people from other professional fields. Teachers evaluate their profession as a demanding, important, but little valued profession in the eyes of the public. The addressed public respects most teachers and thinks that their social prestige should be higher.eng
dc.date.accepted2021-05-17
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJn-OVancze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŽlábková, Iva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam