Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHofmannová, Jana
dc.contributor.authorDvořáková, Gabriela
dc.date.accessioned2024-03-12T10:06:09Z
dc.date.available2024-03-12T10:06:09Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44677
dc.description.abstractTato diplomová práce pojednává o germanismech, které jsou součástí českých frazémů. Germanismy jsou slova přejatá z německého jazyka do naší mateřštiny. Teoretická část práce popisuje vědu frazeologii, její historii, principy a typy frazémů a zabývá se způsoby obohacování slovní zásoby. Cílem práce bylo zjistit, zda jsou frazémy s germanismy ještě dnes známé i pro žáky základních škol a pro studenty středních a vysokých škol. Výzkumné šetření probíhalo na různých typech škol v různých městech, která leží v rozdílných vzdálenostech od hranic s německy mluvícími obyvateli. Výsledky ukazují, že větší znalosti frazémů dosahují studenti středních a vysokých škol a že i vzdálenost navštěvované školy nebo vzdálenost bydliště od hranic hraje podstatnou roli ve slovní zásobě mladých jedinců. V závěru práce jsou nastíněny didaktické aktivity pro práci s frazémy v hodinách německého jazyka.cze
dc.format84 s. (143 915 znaků)
dc.format84 s. (143 915 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectfrazeologiecze
dc.subjectvýuka frazémůcze
dc.subjectgermanismuscze
dc.subjectslovní zásobacze
dc.subjectpřejímání slovcze
dc.subjectphraseologyeng
dc.subjectteaching idiomseng
dc.subjectgermanismeng
dc.subjectvocabularyeng
dc.subjectborrow wordseng
dc.titleGermanismy jako komponenty frazeologismů v češtiněcze
dc.title.alternativeGermanisms as components of phrasemes in Czech languageeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag60898
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with Germanisms, which are part of Czech idioms. Germanisms are words borrowed from the German language into our mother tongue. The theoretical part of the thesis describes the science of phraseology, its history, principles and types of idioms and it deals with the ways of vocabulary enrichment. The aim of this thesis was to find out whether idioms with Germanisms are still known for primary school pupils and for high school and university students today. The research was conducted at different types of schools in different towns, which are situated at varying distances from the borders with the German speaking countries. The results show that high school and university students achieve a greater knowledge of idioms, and that the distance of the school attended or the distance of residence from the border also plays a significant role in the vocabulary of young individuals. There are outlined didactic activities for working with idioms in German language lessons at the end of the thesis.eng
dc.date.accepted2021-05-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJn-NJncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam