dc.contributor.advisor | Garabiková Pártlová, Margareta | |
dc.contributor.author | Pechová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:06:15Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:06:15Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44682 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá profesní spokojeností vybraných učitelů při výkonu jejich učitelské profese. V teoretické části je charakterizována učitelská profese z pohledu historického vývoje i současných proměn, příprava učitele na profesi a téma profesní spokojenosti z celkového pohledu. V empirické části je pomocí kvalitativního výzkumu zkoumána profesní spokojenost konkrétních učitelů a učitelek v průběhu jejich profesní dráhy. Výzkum je založen na polostrukturovaných rozhovorech s vybranými učiteli a učitelkami prvního i druhé stupně základní školy v různých etapách školní praxe. Výzkumné šetření se zaměřuje především na klady a zápory učitelské profese a nároky spojené s učitelskou profesí. | cze |
dc.format | 103 s. (205 786 znaků) | |
dc.format | 103 s. (205 786 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | profesní spokojenost učitele | cze |
dc.subject | školství | cze |
dc.subject | učitelská profese | cze |
dc.subject | osobnost učitele | cze |
dc.subject | příprava učitele na profesi | cze |
dc.subject | profesní kompetence učitele | cze |
dc.subject | sebereflexe v učitelské profesi | cze |
dc.subject | prestiž učitelské profese | cze |
dc.subject | professional satisfaction of the teacher | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | teaching profession | eng |
dc.subject | teacher's personality | eng |
dc.subject | teacher preparation for the profession | eng |
dc.subject | professional teacher competence | eng |
dc.subject | self-reflection in the teaching profession | eng |
dc.subject | prestige of the teaching profession | eng |
dc.title | Profesní spokojenost učitelů v průběhu jejich profesní dráhy | cze |
dc.title.alternative | The professional satisfaction of teachers during their careers | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 61188 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with the professional satisfaction of selected teachers in the implementation of their teaching profession. The theoretical part characterizes the teaching profession in terms of historical development and current changes. This is followed by teacher preparation for the profession and the topic of professional satisfaction from an overall perspective. In the practical part, the professional satisfaction of specific teachers during their careers is examined using qualitative research. The research is based on semi-structured interviews with selected teachers at different stages of school practice. The research survey focuses mainly on the pros and cons of the teaching profession and the demands associated with the teaching profession. | eng |
dc.date.accepted | 2021-05-17 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-OVan | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vaněčková, Olga | |