Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorProcházka, Miroslav
dc.contributor.authorPočtová, Nikola
dc.date.accessioned2024-03-12T10:06:21Z
dc.date.available2024-03-12T10:06:21Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44687
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá postoji pedagogů a asistentů pedagoga působících na 1. stupni základních škol k inkluzivnímu vzdělávání. Věnuje se tomu, jaké názory mají pedagogové a asistenti pedagoga na zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol, zda si přijdou dostatečně připraveni na práci s těmito žáky, jak hodnotí vzájemnou spolupráci, či jak se k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami dle jejich názoru chovají spolužáci. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část představuje pojmy inkluze, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, klima třídy a pojednává též o požadavcích na práci pedagoga a asistenta pedagoga v inkluzivní škole a o jejich vzájemné spolupráci. Praktická část pak představuje výzkum ve smíšeném designu, tedy kvantitativní výzkum formou dotazníků, doplněný o kvalitativní sondu v podobě hloubkových rozhovorů, které pomáhají zachytit, jak vybraní aktéři vnímají inkluzivní vzdělávání a vzájemnou spolupráci. Odpovědi pedagogů a asistentů pedagoga jsou následně porovnávány kvůli zjištění rozdílů v jejich vnímání inkluzivního vzdělávání.cze
dc.format73 s. (144 574 znaků)
dc.format73 s. (144 574 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectinkluzecze
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícze
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebamicze
dc.subjectpodpůrná opatřenícze
dc.subjectinclusioneng
dc.subjectinclusive educationeng
dc.subjectspecial needs studenteng
dc.subjectsupportive measureseng
dc.titleInkluze očima pedagogů 1.stupně ZŠ a asistentů pedagogacze
dc.title.alternativeInclusion through the eyes of primary school teachers and teacher assistantseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag61273
dc.description.abstract-translatedThis thesis examines the attitudes of teachers and special needs assistants in basic schools towards inclusive education. Specifically, it investigates what opinions do they have about inclusion of special needs student into regular schools, if they feel competent enough in dealing with those students, how they evaluate mutual cooperation, or what kind of behaviour of regular students towards their special needs classmates do they observe. The thesis is comprised of two parts. The theoretical part lays out the concepts of inclusion, special needs student, classroom climate, and discusses the requirements and demands on the teachers and special needs assistants. The practical part presents original research in double design - a quantitative research in the form of a survey, enriched by a qualitative aspect provided by in-depth interviews, which help to enlighten the perception of inclusive education of the actors and their mutual cooperation. The answers of the teachers and special needs assistants are compared since they differ substantially.eng
dc.date.accepted2021-05-12
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň základních školcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNajmonová, Marie


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam