dc.contributor.advisor | Najmonová, Marie | |
dc.contributor.author | Soběhartová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:06:22Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:06:22Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44688 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá přístupy pedagogů druhého stupně základních škol k inkluzi žáků s poruchou ADHD do běžných tříd. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je charakterizována terminologie poruchy ADHD, vývoj z historického pohledu, její etiologie, symptomy, diagnostika a léčba. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na specifika vzdělávání žáků trpících poruchou ADHD. V empirické části jsou pomocí kvantitativního výzkumu zkoumány přístupy pedagogů k inkluzi jedinců, kteří mají diagnostikovanou poruchu ADHD, do běžné třídy druhého stupně základní školy. Výzkum se zaměřuje hlavně na postupy a metody, které učitelé využívají při vzdělávání žáků s diagnózou ADHD. | cze |
dc.format | 87 s. (135 824 znaků) | |
dc.format | 87 s. (135 824 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Hyperkinetická porucha | cze |
dc.subject | ADHD | cze |
dc.subject | hyperaktivita | cze |
dc.subject | impulzivita | cze |
dc.subject | specifika vzdělávání žáků s ADHD | cze |
dc.subject | přístupy učitelů | cze |
dc.subject | základní škola | cze |
dc.subject | vzdělávání žáka s ADHD | cze |
dc.subject | Hyperkinetic disorder | eng |
dc.subject | ADHD | eng |
dc.subject | hyperactivity | eng |
dc.subject | impulsivity | eng |
dc.subject | specifics of education of pupils with ADHD | eng |
dc.subject | teacher approaches | eng |
dc.subject | elementary school | eng |
dc.subject | education of pupils with ADHD | eng |
dc.title | Přístupy učitelů základních škol ke vzdělávání žáků s ADHD | cze |
dc.title.alternative | Attitudes of primary school teachers to the education of ADHD students | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 61290 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with the approaches of second-level primary school teachers to the inclusion of pupils with ADHD disorder in mainstream classes. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, the terminology of the ADHD disorder, development from a historical point of view, its etiology, symptoms, diagnosis and treatment are characterized. The last chapter of the theoretical part focuses on the specifics of the education of pupils suffering from ADHD. In the empirical part, quantitative research examines the approaches of educators to the inclusion of individuals diagnosed with ADHD disorder in the ordinary class of the second grade of elementary school. The research focuses mainly on the procedures and methods that teachers use in the education of pupils diagnosed with ADHD. | eng |
dc.date.accepted | 2021-08-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-OVan | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Hynek, Jan | |