dc.contributor.advisor | Šebeš, Marek | |
dc.contributor.author | Mottlová, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:06:25Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:06:25Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44690 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je zmapovat, jak je pojímána rodinná tematika v rámci občanské výchovy, a připravit náměty do výuky zaměřené na téma rodina. Úvodní část se věnuje rodině v teoretické rovině, zmiňuje funkce a typy rodiny, pojednává o manželství, nastiňuje vývoj rodiny v západní Evropě a uvádí charakteristické rysy současné rodiny, jako je např. rostoucí rozvodovost a alternativní formy partnerského soužití. Následně se práce zaměřuje na analýzu rodinné tematiky v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a ve vybraných učebnicích občanské výchovy pro základní školy. Závěrečná část práce předkládá soubor vlastních aktivit vztahujících se k tématu rodina. | cze |
dc.format | 97 s. (207 271 znaků) | |
dc.format | 97 s. (207 271 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | výchova k občanství | cze |
dc.subject | Rámcový vzdělávací program | cze |
dc.subject | učebnice | cze |
dc.subject | aktivity | cze |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | civics | eng |
dc.subject | Framework Educational Programme | eng |
dc.subject | textbooks | eng |
dc.subject | activities | eng |
dc.title | Rodina jako téma ve výuce občanské výchovy | cze |
dc.title.alternative | Family as a theme in the teaching of civics | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 61380 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the thesis is to map how family theme are understood within the framework of civics and to prepare activities for the teaching process focused on family. The introductory section is about a family on a theoretical level, describes the functions and types of family, marriage, outlines the development of a family in Western Europe and indicates characteristics of a current family such as growing divorce rate and alternative forms of cohabitation. Subsequently, the thesis focuses on the analysis of family theme in the Framework Educational Programme for Elementary Education and in selected textbooks of civics for elementary schools. The final section of the thesis presents a set of own activities related to a family theme. | eng |
dc.date.accepted | 2021-05-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-OVan | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Pavličíková, Helena | |