Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRokos, Lukáš
dc.contributor.authorPokorná, Věra
dc.date.accessioned2024-03-12T10:06:49Z
dc.date.available2024-03-12T10:06:49Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44706
dc.description.abstractPráce prezentuje pohled učitelů z praxe na kritická místa ve výuce geologie. V první části výzkumu byl prostřednictvím dotazníkového šetření mezi učiteli z praxe s různou délkou praxe zjišťován subjektivní pohled na kritická místa ve výuce přírodovědy, přírodopisu a geologie.Nejčastěji byla za kritické místo označena již zmíněná geologie, na kterou se detailně zaměřily polostrukturované rozhovory s vybranými učiteli za využití metody subjektivních teorií. Na základě všech zjištěných informací byl zpracován komplexní návrh metodické příručky pro učitele 2. stupně základní školy, který obsahuje teoretickou oporu k výuce geologie, včetně již připravených aktivit pro žáky. Vybrané aktivity byly prakticky ověřeny ve výuce a na základě zjištěných poznatků byly upraveny metodické pokyny pro učitele, kteří by chtěli využít příručku v praxi.cze
dc.format58 s. (114 704 znaků), P 16 s.
dc.format58 s. (114 704 znaků), P 16 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvýuka geologiecze
dc.subjectkritické místo kurikulacze
dc.subjectpříručka pro výuku geologiecze
dc.subjectgeology teachingeng
dc.subjectcritical issue of curriculaeng
dc.subjecthandbook for geology lessonseng
dc.titleKritická místa kurikula ve výuce geologie na základní škole z pohledu učitelů z praxecze
dc.title.alternativeCritical issues of curricula in geology at lower-secondary level from the in-serviceeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag63092
dc.description.abstract-translatedThe work presents the in-service teachers' view on Geology teaching as a critical issue of Biology curricula. A subjective view of critical points in the teaching of science, biology and geology was ascertained through a questionnaire survey among in-service teachers with different lengths of experience in the first part of the research. Geology was identified as a critical issue most often in questionnaire survey as well as in semi-structured interviews, including the method of subjective theories. The comprehensive handbook for lower-secondary biology teachers was prepared based on all information gained from the first stage of study. This handbook contains theoretical support for teaching geology, including already prepared activities for pupils. Selected activities were practically implemented into the practice and the methodological recommendations for teachers who would like to use the handbook in practice were summed up based on the findings from implementation of selected tasks.eng
dc.date.accepted2021-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePřn-ČJncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVácha, Zbyněk


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam