dc.contributor.advisor | Rokos, Lukáš | |
dc.contributor.author | Nováková, Gabriela | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:06:50Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:06:50Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44707 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce bylo navrhnout, vytvořit a ověřit využití autorských didaktických pomůcek při výuce vybraných orgánových soustav lidského těla na základní škole. Teoretická část popisuje metody a formy výuky, které lze zvolit v souvislosti s užitím didaktických pomůcek ve výuce. Více se zabývá příklady aktivizačních metod, které je vhodné používat v kombinaci s tradičními metodami a formami výuky, zejména z důvodu zatraktivnění a potření stereotypů ve výuce, ale i jako prostředku pro rozvoj tvořivosti žáka. Zmíněna je i technologie 3D tisku, která byla využita při tvorbě jedné z autorských didaktických pomůcek - obkreslovacích šablon. Část věnovaná metodice popisuje postup při tvorbě didaktických materiálů. Nejprve byly prostudovány vybrané učebnice přírodopisu pro 2. stupeň základní školy, následně proběhlo seznámení s didaktickými pomůckami/ hrami, které nabízí dnešní trh v internetových i kamenných obchodech v České republice. Další podkapitola vysvětluje volbu témat pro tvorbu pomůcek ve vztahu k výsledkům rozhovorů s učiteli z praxe, ale také závěrů z dalších kvalifikačních prací a odborných studií. Ve výsledkové části jsou popsány konkrétní vytvořené autorské didaktické pomůcky - šablony, pracovní listy s animacemi vytvořenými v softwaru Doodly, karetní hra Kvarteto a Dobble a puzzle. Ověření těchto pomůcek z větší části proběhlo přes dotazníkové šetření, z důvodu neumožněného osobního kontaktu s žáky ve školách. | cze |
dc.format | 46 s. | |
dc.format | 46 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | didaktické pomůcky | cze |
dc.subject | výuka biologie člověka | cze |
dc.subject | obkreslovací šablony | cze |
dc.subject | výuka přírodopisu | cze |
dc.subject | teaching aids | eng |
dc.subject | teaching human biology | eng |
dc.subject | drawing templates | eng |
dc.subject | teaching natural history | eng |
dc.title | Využití autorských didaktických pomůcek při výuce vybraných orgánových soustav lidského těla na základní škole | cze |
dc.title.alternative | Use of autor's didactical aids in the curricula of selected organ systems of human body at lower-secondary level | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 63148 | |
dc.description.abstract-translated | The master thesis aimed to design, create and verify the use of author's teaching aids in teaching selected organ systems of the human body at elementary school. The theoretical part describes the methods and forms of teaching that can be chosen in connection with the use of teaching aids in teaching. It deals more with examples of activation methods that are suitable for use in combination with traditional methods and forms of teaching, especially due to the attractiveness and the suppress for stereotypes in teaching, but also as a tool for developing student´s creativity. The technology of 3D printing is also mentioned. It was used in the creation process of one of the author's didactic aids - drawing templates. The section devoted to methodology describes the procedure for creating didactic materials. First, selected textbooks of natural history for the secondary school were studied thoroughly, followed by an acquaintance with didactic aids/games offered by today's market online and in stores in the Czech Republic. The next subchapter explains the choice of topics for the creation of aids related to the results of interviews with teachers in practice and also the conclusions from other qualifications and professional studies. The final part describes the specific author's teaching aids - templates, worksheets with animations created in Doodly software, the card game Quartet and Dobble and puzzles. The verification of these aids was mostly carried out through a questionnaire survey, due to unauthorized personal contact with students in schools due to COVID. | eng |
dc.date.accepted | 2021-08-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Přn-TVZn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Tělesná výchova a sport | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Flašar, Jan | |