Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTlustý, Pavel
dc.contributor.authorNěmcová, Věra
dc.date.accessioned2024-03-12T10:06:54Z
dc.date.available2024-03-12T10:06:54Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44710
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá kombinatorickou hrou NIM. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Část teoretická se nejprve věnuje Sprague-Grundyově funkci (která představuje obecný úvod do teorie her) a analýze několika tzv. "substaction games" (her s odebíráním objektů). Pak následuje samotný NIM: pravidla hry, různé možnosti analýzy, vlastnosti, historie, jeho různé varianty a především nalezení vítězné strategie. U vítězné strategie je nezbytné soustředit se také znalost binární soustavy a NIM-součtu. Praktická část následně obsahuje rozbor několika odehraných her s žáky a snaží se zjistit, zda jsou schopni intuitivně objevit některé části vítězné strategie.cze
dc.format106, XXIII
dc.format106, XXIII
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectNIMcze
dc.subjectSprague-Grundyova funkcecze
dc.subjectbinární soustavacze
dc.subjectNIM-součetcze
dc.subjectvítězná strategiecze
dc.subjectNIMeng
dc.subjectSprague-Grundy´s theoremeng
dc.subjectbinary systemeng
dc.subjectNIM-sumeng
dc.subjectwinning strategyeng
dc.titleNIM a matematikacze
dc.title.alternativeNIM and Mathematicseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag63187
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the combinatorial game NIM. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part submits the Sprague-Grundy theorem (which is a general introduction to game theory) and the analysis of several substraction games. Then follows the NIM: the rules of the game, various analysis options, features, history, variants and mainly finding the winning strategy. It´s necessary to know binary system and NIM-sum. The practical part contains an analysis of several games played with students and wants to find out if they are able to intuitively discover some parts of the winning strategy.eng
dc.date.accepted2021-05-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineMn-ČJncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKobera, Marek


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam