Generace Alfa a její vztah k médiím
Abstrakt
Práce se zabývá Generací Alfa s důrazem na její vztah k médiím. Celá práce vychází především z průzkumů a výzkumů provedených v České republice i ve světě. První část práce se zabývá generacemi všeobecně, definuje je, uvádí různé způsoby dělení generací a důvody, proč tomu tak je. Také porovnává generace, které Generaci Alfa předcházely. Druhá část obsahuje popis konkrétních vlastností Generace Alfa, jejich hodnot, přístupu ke vzdělávání a zaznamenává psychosociální vývoj této věkové kategorie. Zaměřuje se na distanční výuku a její vliv na tuto generaci, která se s ní kvůli pandemii Covid-19 setkává více, než tomu bylo kdykoliv předtím. Okrajově je zde zaměřena pozornost také na Marka McCrindla, pojmenovatele této generace. Třetí část se zabývá médii, jejich vlivem na osobnost člověka a zvlášť na Generaci Alfa. Tato část se pokouší také rozlišit vztah této generace k médiím u nás a ve světě.