Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKaplánek, Michal
dc.contributor.authorBílý, Tomáš
dc.date.accessioned2024-03-12T11:49:46Z
dc.date.available2024-03-12T11:49:46Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-01
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45070
dc.description.abstractStěžejním záměrem mé práce je pojmenovat a popsat specifika a mezioborové souvislosti v prostředí sociální služby NZDM (nízkoprahové zařízení pro děti a mládež) a zhodnotit jejich význam při nízkoprahové práci s dětmi a mládeží. NZDM je poměrně mladou sociální službou, která působí v oblasti sociální prevence. Od zařazení do systému sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., který jasně vymezil charakter a činnosti služby, však čelí nepochopením či zpochybňováním své role a náplně z řad odborné i laické veřejnosti (především je stále řešen pedagogický aspekt v základu služby a snaha jej redukovat), což znesnadňuje práci pracovníků NZDM a přináší oborovou i finanční nejistotu. NZDM tak na rozdíl od jiných sociálních služeb musí stále obhajovat své místo v systému sociálních služeb a argumentovat svou podstatu a smysl. K této argumentaci směřuje také tato práce. Práce je členěna do čtyř kapitol, kdy nejprve představuji základní charakteristiku této služby, její kořeny a důležité mezníky v jejím vývoji včetně vhledu do mnohovrstevnatosti a specifik NZDM. V tomto kontextu se druhá kapitola věnuje oblasti vývojové psychologie resp. cílové skupině NZDM na pozadí vybraných vývojových charakteristik a třetí pak mezioborové souvislosti z oblasti pedagogiky ilustrující význam výchovy a vzdělávání v NZDM. V závěru se pak pokouším reflektovat úskalí a paradoxy v tomto prostředí, obhájit roli volnočasových aktivit a upozornit na rizika související s příliš zúženým a redukovaným pojetím sociální služby NZDM.cze
dc.format115 s.
dc.format115 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnízkoprahové zařízení pro děti a mládežcze
dc.subjectnízkoprahovostcze
dc.subjectkontaktní prácecze
dc.subjectsociální službycze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectsociální pedagogikacze
dc.subjectsociální prácecze
dc.subjectděti a mládežcze
dc.subjectvývojová obdobícze
dc.subjectvolnočasové aktivitycze
dc.subjectsociální vyloučení.cze
dc.subjectlow-threshold facilities for children and youtheng
dc.subjectlow-thresholdeng
dc.subjectcontact workeng
dc.subjectsocial serviceseng
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectsocial pedagogyeng
dc.subjectsocial workeng
dc.subjectchildren and youtheng
dc.subjectdevelopmental phaseseng
dc.subjectfree-time activitieseng
dc.subjectsocial exclusion.eng
dc.titleMezioborové souvislosti a specifika v prostředí sociální služby NZDMcze
dc.title.alternativeInterdisciplinary connections and particularities of the social service of low-threshold facilities for children and youth.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag58962
dc.description.abstract-translatedThe aim of my thesis was to define and describe the particularities and interdisciplinary connections of the social service of low-threshold facilities for children and youth (hereinafter NZDM) as well as evaluate their significance when working with children and youth at the low-threshold level. NZDM is a rather new social service operating in social prevention area. Since being incorporated into the social services´ system in compliance with Act No.108/2006 Coll. which has clearly specified the character and activities of NZDM service, it has been facing misunderstanding and questioning of its role and content both from the professionals and lay people. This regards namely the pedagogical aspect of the service as such, there has been an effort to reduce it, which hinders the NZDM workers´ activity and brings existential and financial insecurity. In contrast to other social services, NZDM service must therefore defend its position in the social services´ system and argue for its substance and sense. This paper also aims at this line of reasoning. The thesis is divided into four chapters where essential characteristics of the service are first presented as well as its roots and important milestones in its development including the insight into the multi-layered quality and particularities of NZDM. The second chapter covers the area of developmental psychology, or more precisely the target group of NZDM in the context of chosen developmental characteristics. The third chapter presents interdisciplinary connections in pedagogy, thus giving evidence of the significance of upbringing and education in NZDM. In the closing part of the paper, there is an attempt of the author to reflect the rigours and paradoxes in this environment, to defend the role of free-time activities and to draw attention to the risks related to narrowed and reduced approach to NZDM service.eng
dc.date.accepted2021-06-01
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineEtika v sociální prácicze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programSociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHavel, Tomáš Cyril


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam