Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBřezinová, Andrea
dc.contributor.authorForejtová, Kristýna
dc.date.accessioned2024-03-12T11:58:31Z
dc.date.available2024-03-12T11:58:31Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45127
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků s Downovým syndromem v hlavním vzdělávacím proudu na základní škole. Inkluzivní vzdělávání je stále často ve společnosti probírané a některými lidmi nepochopené téma. Proto jsem se rozhodla získat a vyhodnotit data o inkluzivním vzdělávání u žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly bakalářské práce jsou teoretické a jedna kapitola je praktická. První kapitola vymezuje specifika a možnosti vzdělávání žáků s Downovým syndromem v běžné základní škole. Druhá kapitola popisuje inkluzivní vzdělávání a legislativu českého školství. Ve druhé kapitole jsou také popsána podpůrná opatření, která zahrnují např. asistenta pedagoga a individuální vzdělávací plán. Ve třetí kapitole je vymezeno a popsáno distanční vzdělávání na základní škole. Tato kapitola vznikla jako reakce na pandemii nemoci Covid-19, která v České republice plošně uzavřela všechny školy. A z tohoto důvodu bylo nutné přejít z prezenční formy vzdělávání na formu distanční. Kapitola čtvrtá je praktická, která je zaměřená na inkluzivní vzdělávání dvou vybraných dívek s Downovým syndromem. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak probíhá vzdělávání žáků s Downovým syndromem v hlavním vzdělávacím proudu na běžných základních školách. Výzkumné šetření bylo uskutečněno prostřednictvím kvalitativní výzkumné metody za použití techniky rozhovoru a měla být použita metoda pozorování. Byly zvoleny polostrukturované rozhovory s pedagogy, asistentkami žákyň s Downovým syndromem a s jejich zákonnými zástupci.cze
dc.format67 s.
dc.format67 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDownův syndromcze
dc.subjectinkluzecze
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícze
dc.subjectdistanční vzdělávánícze
dc.subjectasistent pedagogacze
dc.subjectindividuální vzdělávací pláncze
dc.subjectDown syndromeeng
dc.subjectinclusioneng
dc.subjectinclusive educationeng
dc.subjectdistance learnigeng
dc.subjectteacher assistanteng
dc.subjectindividual educational planeng
dc.titleVzdělávání žáků s Downovým syndromem v hlavním vzdělávacím prouducze
dc.title.alternativeThe education of pupils with Down syndrome in the main educational floweng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag60049
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is focusing on inclusive education of pupils with Down syndrome in the main current of primary schools. Inclusive education is a topic often discussed in society and yet not understood by some people. Therefore, I decided to get and evaluate data of inclusive education for pupils with special educational needs. The bachelor thesis is divided into four chapters. First three chapters are theoretical and the last one is practical. The first chapter defines specifics and options of educating students with Down syndrome in a regular primary schools. The second chapter describes inclusive education and legislation of Czech school system. This chapter also describes support measures, which includes, for example, a teaching assistants and an individual educational plans. The third chapter defines and describes distance education at primary schools. This chapter was created in response to the Covid-19 pandemic, which suddenly closed all schools in the Czech Republic, so it was necessary to move from a full-time form of education to a distance form. The fourth chapter is practical and is focusing on the inclusive education of two selected girls with Down syndrome. The main purpose of the research was to find out how is the education of students with Down syndrome done in the main currrent of education in the regular primary schools. The investigation was made by using a qualitative research method with the interview technique, also there was used the method of observation. Here were chosen semi-structured interviews with teachers, assistant of students with Down syndrome and their legal representatives.eng
dc.date.accepted2021-06-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam