dc.contributor.advisor | Švestková, Renata | |
dc.contributor.author | Strohmerová, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T11:58:31Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T11:58:31Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-05-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45129 | |
dc.description.abstract | Ve své bakalářské práci se zabývám preventivně-výchovnou péčí pro děti, žáky a studenty s rizikem vzniku a vývoje poruch chování.
Teoretická část práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole vysvětluji pojem speciální pedagogika. Na to navazuje kapitola, ve které se podrobněji věnuji poruchám chování, kterými se zabývá speciálně pedagogická disciplína etopedie. Ve třetí kapitole představuji jednotlivá zařízení, která se věnují preventivně výchovné péči. V závěrečné kapitole se dopodrobna věnuji střediskám výchovné péče.
V praktické části jsem si zvolila dva cíle. Nejprve jsem zjistila, jakým způsobem jsou ve střediscích výchovné péče poskytovány diagnostické, preventivně výchovné a poradenské služby. Druhým cílem bylo zmapování moderních trendů v těchto službách. Pro své šetření jsem zvolila kvalitativní výzkum, metodu dotazování, techniku polostrukturovaného rozhovoru. Pro vyhodnocení dat jsem zvolila myšlenkové mapy, z rozhovorů jsem vyčlenila celkem 8 jednotlivých kategorií, které jsem znázornila pomocí myšlenkových map a dále detailněji rozebrala. Výzkumným souborem byli zaměstnanci vybraných středisek.
Práce nabízí ucelený pohled na způsob poskytování diagnostických, preventivně výchovných a poradenských služeb ve střediskách výchovné péče v Kraji Vysočina. Dále jsou v práci zmapovány moderní trendy v této oblasti a jejich aplikace ve střediskách.
Bakalářská práce a její výsledky mohou přinést ucelený pohled na poskytování diagnostických, preventivně výchovných a poradenských služeb ve střediskách výchovné péče v kraji Vysočina. Tato práce je přínosná pro rodiče dětí, pedagogické pracovníky nebo pro dospívající. Dále může být přínosem pro další pracovníky středisek výchovné péče. | cze |
dc.format | 53 s. | |
dc.format | 53 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | středisko výchovné péče | cze |
dc.subject | dítě | cze |
dc.subject | poruchy chování | cze |
dc.subject | speciální pedagogika | cze |
dc.subject | etopedie | cze |
dc.subject | counselling centre | eng |
dc.subject | children | eng |
dc.subject | behavioural disorders | eng |
dc.subject | special education | eng |
dc.subject | ethopedia | eng |
dc.title | Preventivně-výchovná péče pro děti, žáky a studenty s rizikem vzniku a vývoje poruch chování | cze |
dc.title.alternative | Preventivelly-educational Care for Children, Pupils and Students with a Risk of Formation and Development of Behavioural Disorders | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 60274 | |
dc.description.abstract-translated | In my bachelor's thesis I focus on preventively educational care for children, pupils and students with a risk of developing a behavioural disorder.
The theoretical part is divided into four chapters. In the first chapter, I explain the term special pedagogics. This is followed by a chapter which I focus in more detail on behavioural disorders explored by the special pedagogical field of ethopedia. In the third chapter I introduce individual institutions that focus on preventively educational care. In the final chapter I focus on educational care institutions in more detail.
In the practical part I set two goals for myself. First, I found out how educational care institutions provide diagnostical, preventively educational and counselling services. The second goal was mapping modern trends in these services. For my work I selected qualitative research, the method of questioning and the technique of a semi-structured interview. To evaluate the data, I used mind maps, from the interviews I selected 8 categories, which I illustrated by mind maps and further analysed. The research sample were employees of selected institutions.
The thesis provides a unified view of the way of providing diagnostical, preventively educational and counselling services in educational care institutions in the Vysočina Region. Furthermore, the thesis maps modern trends in this field and their application in the institutions.
The bachelor's thesis and its results can provide a unified view of providing diagnostical, preventively educational and counselling services in educational care institutions in the Vysočina region. This thesis is beneficial for parents, pedagogical workers or for adolescents. It can further be beneficial for other employees of educational care institutions. | eng |
dc.date.accepted | 2021-06-15 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Hricová, Alena | |