dc.contributor.advisor | Břízová, Bohdana | |
dc.contributor.author | Trsková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T11:58:40Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T11:58:40Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-05-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45156 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá problematikou vychovatele školní družiny v roli asistenta pedagoga na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. V současné době se stává běžnou praxí, že je pozice asistenta pedagoga na těchto školách nabízena vychovatelům školní družiny. Kromě přínosu má ale spojení dvou pozic i určitá rizika.
Cílem této práce je popsat výhody, nevýhody, příležitosti a rizika role asistenta pedagoga vychovatelem školní družiny. K dosažení cíle byla použita strategie kvalitativního výzkumu s metodou dotazování a technikou polostrukturovaného rozhovoru. Tyto rozhovory byly realizovány s vychovatelkami pracujícími na základních školách v Plzeňském kraji, s minimální délkou praxe 2 roky. Získané informace byly zpracovány metodou vytváření trsů.
Z výsledků výzkumu je zřejmé, že pro vychovatele je pozice asistenta výhodná jak finančně, tak z důvodu příležitosti získání nových zkušeností. Díky fungující spolupráci s učiteli na prvním stupni základních škol se asistent v této pozici cítí dobře. Jako nevýhodu vnímají asistenti podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni, kde si připadají neefektivně využíváni z důvodu nedostatečné komunikace a kooperace s učiteli. Rizikem se pro ně stává časové vytížení, stres a vyčerpání.
Aktivní podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami je dle získaných informací nepostradatelným přínosem v oblasti integrace žáků do běžných tříd. Tato bakalářská práce může sloužit k osvětlení důvodů, proč vychovatelé pozici asistenta přijímají a s jakými pozitivy a negativy se potýkají. | cze |
dc.format | 61 s. | |
dc.format | 61 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | vychovatel školní družiny | cze |
dc.subject | asistent pedagoga | cze |
dc.subject | žák se speciálními vzdělávacími potřebami | cze |
dc.subject | spolupráce | cze |
dc.subject | vyčerpání | cze |
dc.subject | after school club educator | eng |
dc.subject | school teacher assistant | eng |
dc.subject | pupil with the special educational Leeds | eng |
dc.subject | cooperation | eng |
dc.subject | exhaustion | eng |
dc.title | Vychovatel školní družiny v roli asistenta pedagoga | cze |
dc.title.alternative | After school club educator in teacher assistant position | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 61730 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor´s essay deals with the issue of the after school club educator in the primary school teacher assistant position. Recently it has become common currency that the teacher assistant position has beeen offered to the after school club educators. But the connection of two job positions causes some risk among other positive things.
The aim of this essay has been to describe advantages, disadvantages, opportunities and hazard of the school teacher assistant part by the school club educator. To achieve this goal qualitative survey strategy with question technique and semistructured conversation technique were applied. The conversations were realized with the school club educators working on this position in primary schools in Pilsen district more than two years . The obtained informations were adapted by the bunching method.
As a result of the survey has been evident that for the school club educator is the school teacher assistant position advantageous not only financially but for the reason to obtain new experience too. Thanks to the working cooperation with primary teachers the assistant feels comfortably. The assistants feel certain disadvantage to support secondary students with special educational needs. They don´t seem to work effectively because of the poor communication and cooperation with secondary teachers. The workload, stress and exhaustion become risky for them.
Active support of pupils with the special educational needs has been the essential benefit in pupil integration to normal classes area thanks to the obtained information. This bachelor´s essay may be used for explaining the reasons why the after school club educators accept the assistant position and which positive and negative facts they are confronted with. | eng |
dc.date.accepted | 2021-06-14 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Prázdná, Radka | |