Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorProkešová, Radka
dc.contributor.authorSedláčková, Michaela
dc.date.accessioned2024-03-12T11:58:44Z
dc.date.available2024-03-12T11:58:44Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45166
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na způsoby řízení a zajišťování kvality u vybrané organizace v sociální oblasti, konkrétně v domově pro seniory. V České republice populace stárne, prodlužuje se délka lidského života a podíl seniorů narůstá. Z těchto důvodů jsou kladeny stále vyšší nároky na poskytování kvalitních sociálních služeb pro seniory. Kvalitu domova pro seniory určuje především spokojenost uživatelů domova, ale slouží k tomu i mnoho dalších nástrojů. I přesto, že je zajištění kvalitního poskytování služeb velmi náročné, pracovníkům k tomu slouží více způsobů, jak kvalitních služeb docílit. Na pracovnících je, aby skloubili poskytování kvalitních služeb a zároveň vytvořili takové podmínky, díky kterým zůstanou senioři v co nejvyšší míře soběstační. V teoretické části byly definovány základní pojmy, které jsou s tématem práce úzce spojeny. V praktické části byla zodpovězena hlavní výzkumná otázka týkající se způsobů řízení a zajišťování kvality v Domově pro seniory Máj v Českých Budějovicích. Dále byly zodpovězeny dílčí výzkumné otázky týkající se Standardů kvality v sociálních službách zavedených v daném sociálním zařízení. Výsledky byly získány kvalitativní výzkumnou strategií, metodou sekundární analýzy dat a dotazování. Zvolenou technikou byly polostrukturované rozhovory, které byly realizovány s paní ředitelkou a se sociální pracovnicí Domova pro seniory Máj v Českých Budějovicích. Výsledky výzkumu představují především různorodost nástrojů a metod pro řízení a zajišťování kvality služeb v konkrétním domově pro seniory. Tyto způsoby počínají certifikovanými koncepcemi a končí často opomíjenými supervizemi a odborným vzděláváním pro zaměstnance. Výsledky praktické části dále představují vypracovanou SWOT analýzu a analýzu Standardů kvality sociálních služeb. Tyto analýzy byly porovnány a následně z nich vyplynula navrhovaná doporučení a zpětná vazba pro konkrétní organizaci.cze
dc.format85 s.
dc.format85 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkvalitacze
dc.subjectřízení kvalitycze
dc.subjectkoncepce řízení kvalitycze
dc.subjectStandardy kvality sociálních služebcze
dc.subjectseniorcze
dc.subjectdomov pro seniorycze
dc.subjectqualityeng
dc.subjectquality managementeng
dc.subjectconcept of quality managementeng
dc.subjectQuality standards of social serviceseng
dc.subjectsenioreng
dc.subjecthome for the elderlyeng
dc.titleŘízení kvality u vybrané organizace v sociální oblasticze
dc.title.alternativeQuality Management at a Selected Organization in the Social Fiedeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61839
dc.description.abstract-translatedThe bachelor's thesis is focused on ways of managing and ensuring quality at a selected organization in the social field, specifically in a home for the elderly. In the Czech Republic, the population is aging, human life expectancy is increasing, and the proportion of seniors is increasing. For these reasons, ever higher demands are placed on the provision of quality social services for the elderly. The quality of home for seniors is primarily determined by the satisfaction of home users, but also by many other tools. Despite the fact that ensuring the quality of service provision is very exacting, there are several ways for employees to achieve quality services. It is up to the workers to combine the provision of quality services and at the same time create such conditions that will enable seniors to remain as self-sufficient as possible. The theoretical part defined the basic concepts which are closely related to the topic of the work. In the practical part, the main research question concerning management methods and quality assurance in the May Home for the Elderly in České Budějovice was answered. Furthermore, constituent research questions concerning Quality Standards in social services introduced in the given social facility were answered. The results were obtained by a qualitative research strategy, a method of secondary data analysis and questioning. The chosen technique was semi-structured interviews, which were conducted with the director and social worker of the May Home for the Elderly in České Budějovice. The results of the research represent mainly the diversity of tools and methods for managing and ensuring the quality of services in a specific home for the elderly. These methods start with certified concepts and end with often neglected supervision and professional education and training for employees. The results of the practical part also represent a developed SWOT analysis and analysis of Quality Standards of Social Services. These analyses were compared and then the proposed recommendations and feedback for specific organizations emerged.eng
dc.date.accepted2021-06-03
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFrancová, Hana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam